Dacia je jedna od rijetkih marki automobila koja u ponudi ima automobile s pogonom na LPG (ukapljeni naftni plin). To čini od 2010. i sada, četrnaest godina kasnije, je prodala svoj milijunti automobil s LPG pogonom.
Prije desetak godina u ponudi je bilo mnogo više novih automobila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, između ostalih nudio ih je i Opel. No danas kupci koji žele voziti novi auto na jeftinije gorivo imaju samo dva izbora: Renault i Daciju.
Renault i dalje prodaje Clio i Captur s LPG instalacijama, no Dacia je posebna zato što se u baš svim njihovim modelima nudi takozvani ECO-G pogon. To se osjeti i u prodaji jer čak trećina kupaca Dacije u Hrvatskoj bira verziju na plin, što ovu pogonsku varijantu čini popularnijom od benzinskog pogona.
Dacije s pogonom Eco-G 100 prilagođene su da voze na benzin i plin. Motor obujma 1,0-litara razvija 100 KS kada radi na benzin i 91 KS kada se kao pogonsko gorivo koristi plin.
Iako je potrošnja plina tridesetak posto veća od potrošnje benzina (7,1 l/100 km u odnosu na 5,4 l/100 km u Sanderu, po WLTP-u) vlasnici mogu itekako uštedjeti jer je cijena LPG-a s oko 78 centi gotovo upola manja od cijene benzina koja trenutno iznosi 1,43 eura.
Spremnik plina potreban u ovim Dacijama ne zauzima prostor u prtljažniku, budući da je instaliran na mjestu gdje se inače nalazi rezervni kotač.
Dacia tvrdi da je u prvih sedam mjeseci ove godine imala 67 posto tržišnog udjela na europskom tržištu automobila s pogonom na LPG, što i ne iznenađuje jer ima vrlo malo konkurenata.
U prosjeku se u Europi gotovo 40 posto kupaca Dacije odlučuje se za pogon Eco-G.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....