aktualno

Postignut dogovor: Norma Euro 7 stiže u znatno oslabljenom obliku, ali se uvodi eko putovnica

Blaža norma Euro 7 ima za cilj podržati prijelaz prema čistoj mobilnosti, ali i održati pristupačne cijene novih vozila

Ispuh automobila, ilustracija

 Profimedia

Nakon dugotrajne borbe oko ograničenja budućih emisijskih standarda Euro 7, postignut je kompromis na razini Europske unije. Jako strog prijedlog Europske komisije za Euro 7 bio je potpuno nerazmjeran pa ovaj dogovor ima za cilj smanjiti dodatne troškove od kojih su proizvođači automobila prethodno strahovali, što bi dodatno poskupilo automobile kod krajnjeg kupca.

U ponedjeljak su Europski parlament i Europsko vijeće privremeno postigli dogovor o novim pravilima za smanjenje emisija vozila, uključujući automobile, kombije, autobuse, kamione i prikolice.

image

Euro 7

Profimedia

Uredba o homologaciji i tržišnom nadzoru motornih vozila (Euro 7) ima za cilj podržati prijelaz prema čistoj mobilnosti i održati cijene privatnih i gospodarskih vozila dostupnima građanima i tvrtkama. Vozila će morati dulje vrijeme biti usklađena s novim standardima kako bi zadržala čistu emisiju tijekom cijelog svog životnog vijeka.

Što se tiče osobnih automobila i malih kombija, pregovarači su postigli suglasnost da zadrže trenutne uvjete ispitivanja prema Euro 6 standardima i ograničenja emisija ispušnih plinova.Broj čestica ispušnih plinova mjerit će se na razini PN10 (umjesto PN23, koji također bilježi manje čestica).

Za autobuse i kamione, dogovoreni tekst uključuje stroža ograničenja za emisije ispušnih plinova izmjerene u laboratoriju (npr. ograničenje NOx od 200 mg/kWh) i u stvarnim uvjetima vožnje (ograničenje NOx od 260 mg/kWh), zadržavajući trenutne uvjete Euro VI testiranja.

image

Promet, ilustracija

Robert Fajt/CROPIX

Sporazum postavlja ograničenja za emisije čestica kočnica (PM10) za automobile i kombije (3 mg/km za čisto električna vozila, 7 mg/km za većinu vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, hibridna električna vozila i vozila na gorive ćelije te 11 mg/km za velike kombije s motorom s izgaranjem). Postoje i minimalni zahtjevi za trajanje baterije za električna i hibridna vozila (80 posto od početka životnog vijeka do pet godina ili 100.000 km, te 72 posto do osam godina ili 160.000 km) i kombije (75 posto od početka životnog vijeka do pet godina ili 100.000 km, te 67 posto do osam godina ili 160.000 km).

Tekst predviđa da će svako vozilo imati ekološku putovnicu koja će sadržavati informacije o njegovoj ekološkoj učinkovitosti u trenutku registracije (npr. ograničenja emisija onečišćujućih tvari, emisija CO2, potrošnja goriva i električne energije, električni doseg, životni vijek baterije vozila). Korisnici vozila također će imati pristup ažuriranim informacijama o potrošnji goriva, stanju baterije, emisijama štetnih tvari i drugim relevantnim informacijama koje generiraju ugrađeni sustavi i monitori.

image

Testiranje CO2, ilustracija

Continental

Osim toga, proizvođači automobila moraju dizajnirati svoja vozila tako da spriječe manipulacije sustavima za kontrolu emisija putem digitalizacije nadzora vozila.

Parlament i Vijeće još trebaju službeno odobriti sporazum prije nego što stupi na snagu. Uredba će se primjenjivati 30 mjeseci nakon stupanja na snagu za osobna i dostavna vozila te 48 mjeseci za autobuse, kamione i prikolice (za vozila malih serijskih proizvođača primjenjivat će se od 1. srpnja 2030. za osobna i dostavna vozila, a od 1. srpnja 2031. za autobuse.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:54