Volkswagen je noćas skinuo plahtu s novog, vizualno i tehnološki znatno unaprijeđenog Golfa.
Riječ je o redizajnu osme generacije koja će u povijesti ostati upisana kao posljednja pokretana običnim benzincima i dizelašima.
Iduća, deveta, stiže 2028. i bit će pokretana isključivo strujom.
Dakle, pod pritiskom europskih ‘zelenih‘ birokrata pao je i Volkswagen. Nadamo se samo da ti isti birokrati imaju ‘plan B‘, jer nam u srazu s Kinezima na području elektrifikacije prijeti teški debakl.
Iako je i Volkswagen prihvatio nametnuti trend, Nijemci i dalje voze na dva kolosjeka, s potpuno električnim modelima ID. obitelji, ali i klasičnim benzincima i dizelašima koji dosegom drže standard nezamisliv autima na struju.
Kao posljednji ples najprodavanijeg kompakta u povijesti, Golf će biti ponuđen s kompletnim arsenalom motora s unutarnjim izgaranjem. Na švedskom stolu naći će se provjereni 2.0-litreni TDI (115 i 150 KS), turbobenzinski 1,5 (115 i 150 KS), a tu su i mild-hibridni turbobenzinac (eTSI) sa 115, odnosno 150 KS te dva plug-in hibrida (eHybrid) sa 204 i 272 KS.
Kupcima će na raspolaganju biti i GTI s 265 KS. Svi dolaze u kombinaciji s automatskim DSG mjenjačem, a benzinci i bazni dizelaš u karavanskom izdanju s ručnim 6-brzinskim mjenjačem.
U kombinaciji sa baterijom kapaciteta 19.7 kWh, plug-in hibridi isključivo na struju mogu prijeći do 100 kilometara. Kada je potrebno, aktivira se benzinac koji povećava doseg s baterijom i punim spremnikom na oko 1000 km.
Što se tiče vanjskog izgleda, Volkswagen je ostao vjeran svojoj filozofiji ‘manje je više‘. U oči odmah upadaju tanja IQ.LIGHT HD Matrix LED prednja svjetla povezana trendovskom tankom osvijetljenom trakom.
GTI varijantu krase i sportski aerodinamični dodaci i aluminijski naplatci od 17 cola.
Unutrašnjost sada krasi nova armatura, veliki digitalni instrumenti (10,4 inča) i još veći dodirni zaslon dijagonale 12,9 inča.
Na premijeri u hangaru razvojnog centra u Braunschweigu upoznali smo i naprednu digitalnu platformu s integriranom Chat GPT funkcijom temeljenom na umjetnoj inteligenciji.
Glasovni asistent nudi korisne prijedloge temeljene na uhodanom ponašanju vozača (puštanje najnovijih vijesti, muzike...), a verbalna komunikacija s automobilom je bitno konkretnija.
Tu je i sva sila sigurnosnih pomagala, premijeru u Golfu ima sustav Park Assist koji pruža opciju parkiranja pomoću mobitela.
Dolazak redizajnirane izvedbe u Hrvatsku predviđen je u lipnju, a cijene još nisu poznate.
Rođendansko slavlje Golfa koji je upravo zakoračio u šesto desetljeće života održat će se ovaj petak u austrijskom Zell am Seeu odakle ćemo se javiti uživo...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....