Daimler, Volvo i Traton tri su vodeća europska proizvođača komercijalnih kamiona, a nedavno su potpisali plan vrijedan 500 milijuna eura (3,7 milijarde kuna) za izgradnju javne mreže visoke brzine za punjenje električnih kamiona i autobusa u Europi.
Točnije, planom je predviđena izgradnja najmanje 1700 visokonaponskih punionica koje će se nalaziti u blizini autocesta i ostalih logističkih čvorova, a kraj izvođenja radova predviđen je 2027. godine.
Iako je ugovor još uvijek neobvezujuće prirode, kompanije predviđaju zajedničko poduzeće podjednakog vlasništva čije će sjedište biti smješteno u Amsterdamu u Nizozemskoj, a čiji će rad započeti sljedeće godine.
Punjači bi trebali biti sposobni napuniti kamione u razdoblju odmora vozača od 45 minuta, što bi svaki vozač trebao uzeti nakon četiri i pol sata vožnje. Vijest je objavljena nakon nedavne premijere Mercedesovog eActrosa – prvog velikog električnog kamiona kompanije.
Karin Radstrom, članica upravnog odbora Daimler Truck AG navodi: 'Moramo priznati da je prijevoz dio problema kada su u pitanju klimatske promjene. Istodobno, možemo, i bit ćemo dio rješenja. Započinjemo s našim eActrosom koji je već prošao više od pola milijuna kilometara na javnim cestama. Eactros i njegove namjenske usluge veliki su korak za Mercedes-Benz kamione i za cilj CO2 neutralnog prijevoza'.
S dometom od 400 kilometara Mercedes navodi da je eActros prikladniji za kraća putovanja, no to je daleko od cilja zajedničkog ulaganja. S obzirom na to da 420 kWh baterije kamiona trebaju više od sat vremena da se napune od 20 do 80 posto, brzi punjači bit će od presudne važnosti.
'Zajednički je cilj europskih proizvođača kamiona postići klimatsku neutralnost do 2050. godine. Međutim, od vitalne je važnosti da izgradnja prave infrastrukture ide ruku pod ruku s kamionima koji ne emitiraju CO2'. Zajedno s Traton grupom i Volvo grupom, vrlo smo uzbuđeni što smo poduzeli ovaj pionirski korak u uspostavljanju mreže punjenja visokih performansi u cijeloj Europi', izjavio je izvršni direktor Daimler Kamiona Martin Daum.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....