Vozač utrka Dane Cameron u nedavnom videozapisu Motor1 objasnio je složenu funkcionalnost novog trkaćeg prototipa Porschea 963, koji ne pomiče samo prednje kotače i mijenja brzine, već ima i mnoštvo tipki i poluga za hibridnu energiju sustava s kojom će se 2023. utrkivati svi IMSA sportski automobili vrhunske klase.
Novog 963 pokreće twin-turbo 4,6-litreni V8 koji proizvodi više od 680 KS pri 10.000 o/min. Električni hibridni sustav regenerira bateriju tijekom kočenja prikupljanjem energije sa stražnjih kotača, a zatim oslobađa dodatnu snagu kroz mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa tijekom ubrzavanja. To znači da postoji ogroman broj kontrolnih sustava na automobilu koji se mogu upravljati kroz volan.
"Priručnik za vozače koji šaljemo ima preko 30 stranica", kaže šef Porsche Penske Motorsport Jonathan Diuguid. "Možete reći kada to nisu pročitali, jer ako mi uputimo poziv, a to se ne dogodi na našoj telemetriji u boksu, moramo stati i ponovno objasniti proces. Imamo prekidače koji su na više razina od jednog okretnog gumba. Važno je da oni sve razumiju".
Cameron, 34, iz Newport Beacha u Kaliforniji osvojio je ukupno prvenstvo IMSA WeatherTech SportsCar Championshipa dvaput - jednom za Corvette, jednom za Acuru, i GTD klasu u BMW-u. Nakon što je objasnio uobičajene ručice za mjenjač i spojku na stražnjem dijelu kotača – uključujući tipku za bljeskanje prednjim svjetlima i lopaticu za „tajni umak” za regeneraciju baterije – Cameron nastavlja objašnjavati ručice i prekidače s prednje strane.
"Kao što vidite, nevjerojatno je složen s brojnim brojčanicima, gumbima i kotačićima koji kontroliraju niz različitih funkcija", kaže on. „Imamo mogućnost podešavanja kontrole proklizavanja, koja pokriva mokro, suho i uvjete slabog prianjanja, a gumbi na vrhu kotača kontroliraju taj softver".
“Imamo funkcije kočnica, imamo svjetla za mjenjač i svjetla upozorenja na vrhu, na ekranu imamo poruke, vremena kruga i položaj mjenjača, puno vitalnih funkcija – to je stvarno lijep zaslon u boji. Preko ekrana radimo kroz sve alate koje imamo kako se ne bismo izgubili s onim što radimo".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....