Jedan od posljednjih primjera koji je punio novinske stupce: četverogodišnje dijete poginulo je u prometnoj nesreći 18. studenoga u večernjim satima dogodila na našičkom području, između Podgorača i Budimaca. Vozač osobnog automobila u zavoju nije prilagodio brzinu kretanja osobinama ceste i vidljivosti te je sletio s kolnika u odvodni kanal, pri čemu se automobil više puta prevrnuo, a svi putnici ispali su iz vozila.
Od zadobivenih ozljeda četverogodišnje dijete je poginulo na mjestu nesreće te je prevezeno na obdukciju u osječki Klinički bolnički centar, a dvije su osobe teško ozlijeđene - 37-godišnji vozač je zadobio teške tjelesne ozljede, a 32-godišnja putnica teške tjelesne ozljede opasne po život.
To je samo posljednja u nizu tragičnih prometnih nesreća čiji je ishod mogao biti manje tragičan samo da su vozač i suvozačica bili vezani, a dijete u dječjoj sjedalici. Ovako je izgubljen još jedan dječji život i još je jedna mlada obitelj zavijena u crno.
Još je tragičnije što je takvih nesreća samo ove godine bilo popriličan broj – prema policijskim statistikama od 139 vozača ili putnika smrtno stradalih u prvih deset mjeseci, vezano nije bilo njih čak 75, odnosno 54 posto! S obzirom da bi prema svim istraživanjima unatrag pola stoljeća koliko se sigurnosni pojas ugrađuje u automobile broj poginulih bio bar upola manji, ispada da bi prometne nesreće preživjelo barem njih 37, što će do kraja godine vjerojatno narasti do 40. Četrdeset ljudi danas bi bilo živo samo da su se vezali sigurnosnim pojasom. Ništa više.
Manji bi sasvim sigurno bio i broj teško ozlijeđenih, kojih je u prošloj godini bilo ukupno 1085, od čega čak 163 pouzdano nije koristilo sigurnosni pojas (15 posto), a isto vrijedi i za lakše ozlijeđene, kojih je lani bilo 6355, od čega vezano nije bilo samo njih 329 (5,2 posto). Brojke koje našim vozačima malo znače, pa nije ni čudo da smo po broju smrtno stradalih u prometu na samom dnu europske ljestvice sa 72 stradala na miliju satnovnika, što nas svrstava u društvo Latvije (78), Poljske (79), Bugarske (81) i Rumunjske (92).
Pri vrhu te ljestvice, čiji prosjek iznosi 44,6 poginulih na milijun stanovnika, su Šveđani sa samo 19, ali i 98 posto vozača i suvozača koji koriste sigurnosni pojas na prednjim, odnosno 97 posto putnika na stražnjim sjedalima, a slični podaci vrijede i za Njemačku, Norvešku, Finsku, Francusku, Švicarsku... Daleko ispred nas su čak i susjedi Slovenci (54 poginula na milijun stanovnika).
Policija pritom itekako radi svoj posao. Od u prvih deset mjeseci ove godine ukupno ispisanih 580.000 kazni, svaka deseta odnosi se na nekorištenje sigurnosnog pojasa na prednjim ili stražnjim sjedalima – njih čak 65.000 (11 posto). Poražavajuće. Pogotovo što kazna za nevezivanje iznosi priličnih 1000 kuna (500 platite li u roku od tri dana), a u inozemstvu od 50 eura u Bosni i Hercegovini do čak 350 eura u Grčkoj.
Zanimljivo je i istraživanje njemačkog autokluba ADAC, u kojem su vozači i suvozači koji ne koriste pojas kao opravdanje najčešće navodili vožnju na kratkim relacijama (50 posto), žurbu (21 posto) i zaboravnost (15 posto), a putnici na stražnjim sjedalima zaboravnost (30 posto), kratku vožnju (24 posto) i neudobne pojaseve (10 posto).
Uzalud stalno podsjećanje da su opasni već i sudari pri 30 km/h, čiji udarac ima iste posljedice kao i pad s četiri metra visine, dok do po život opasnih ozljeda glave i prsnog koša, čak i s otvorenim zračnim jastucima, može dovesti već i sudar pri 64 km/h. Uzalud i dosjetke proizvođača, od iritantnog zvučnog i svjetslosnog upozorenja na nevezanje sigurnosnog pojasa do blokiranja električne ručne kočnice prilikom kretanja.
5 nesreća koje su mogle imati i drukčiji ishod
4. kolovoza Novigrad na Dobri
U trostrukom sudaru na A1 kod izlaza za Novigrad na Dobri smrtno je stradao 46-godišnji državljanin Slovačke, a još sedmero ljudi je ozlijeđeno. Nesreću je izazvao automobil slovenskih registarskih oznaka, koji je iz desne trake skrenuo u lijevu i sudario se s automobilom slovačkih registarskih oznaka i odbacio ga na zaštitnu ogradu s lijeve strane. Vozač slovačkog automobila nije bio vezan te je uslijed udarca ispao iz vozila kroz panoramsko staklo i smrtno stradao.
6. kolovoza Sikirevci
Dvije osobe su poginule, a tri su ozlijeđene u slijetanju automobila u subotu 6. kolovoza u Sikirevcima. Riječ je o hrvatskim državljanima u ranim dvadesetima koji su se vraćali s ‘kirvaja’ za blagdan Gospe Sniježne u Sikirevcima. Vozač je zbog neprilagođene brzine u zavoju sletio s kolnika u visoko raslinje pri čemu je došlo do prevrtanja automobila. Nitko nije bio vezan, a smrtno su stradale dvije muške osobe, vozač i suvozač, obojica 1996. godište, dok su teško ozlijeđena tri putnika (1984., 2000., i 2004.).
21. sijecnja Krapinske Toplice
Mladi 31-godišnji vozač izgubio je kontrolu nad automobilom i sletio na livadu, prevrnuo se i zaustavio u kanalu, pri čemu su iz automobila ispali i vozač i 34-godišnji suvozač. Suvozača je automobil prignječio te je od zadobivenih ozlijeda preminuo na mjestu nesreće, a vozač je s teškim tjelesnim ozlijedama vozilom Hitne medicinske pomoći prevezen u Opću bolnicu Zabok.
7. svibnja Ogulinec
Tri osobe izgubile su život u stravičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila u subotu oko 17 sati u mjestu Ogulinec nedaleko Velike Gorice. Prema dosad poznatim podacima, na državnoj cesti 30 pod nerazjašnjenim okolnostima došlo je do slijetanja osobnog automobila koji je udario u betonski mostić te završio na krovu. Troje putnika, među kojima je bio i mališan vrtićke dobi, nažalost, podlegli su stravičnim ozljedama nakon što su ispali iz vozila.
17. srpnja Repušnica
U stravičnoj prometnoj nesreći u mjestu Repušnica na području Kutine, poginula je 14-godišnja osoba, dok su teže ozlijeđene 15-godišnja, 18-godišnja i 21-godišnja osoba. Izlaskom iz zavoja, uslijed neprilagođene brzine, vozilo je sletjelo na zemljanu površinu, udarilo u metalnu ogradu i prevrnulo se na krov. Prilikom prevrtanja iz vozila je ispao 14-godišnjak koji je na mjestu preminuo. Ostali sudionici ove prometne nesreće s po život opasnim ozljedama prevezeni su u sisačku bolnicu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....