Konfiguracija zavoja, kvaliteta asfalta i slab promet u proljetnim danima na cestama poviše Monte Carla, doslovno vas natjeraju da obije ruke stavite na upravljač, uspravite naslon i isprobate snagu u desnoj nozi. Užitak je još veći ako sjedite u Peugeot 208 GTi. Iako 200 konja koje skriva pod prednjim poklopcem nisu brojka koja izaziva nesvjesticu, ima sve što je potrebno da vam na licu naraste osmjeh proporcionalan udaljenosti između ušiju. Uz odmjereno ukrućen ovjes, precizan upravljač i darežljivi motor svaki zavoj je užitak, a ravna dionica dar s neba.
Umjerenost su pokazali i dizajneri. 208 GTi prepoznaje se po masci na kojoj se izmjenjuju crni i kromirani kvadrati stvarajući efekt trodimenzionalne šahovnice, kromiranom profilu koji provlači ispod bočnih stakala i završava na trećem krovnom nosaču s oznakom GTi, te dvostrukim trapezoidnim ispušnim cijevima elegantno uklopljenim u stražnji difuzor. Kao i na ostalim verzijama modela 208, upravljač je malenih dimenzija, ali dodatno oplemenjen aluminijskim umetcima s neizostavnim natpisom GTi u podnožju.
Turbo benzinski 1.6 motor svih 200 konja pruža u zoni između 5800 i 6500 okretaja kada se aktivira limitator. No, nije potrebno stalno držati kazaljku na rubu crvene zone jer 275 Nm okretnog momenta (35 više nego Clio RS) vozaču je na raspolaganju već od 1700 okretaja i ni u jednom trenutku ne gubi dah. Zahvaljujući umjerenoj masi (90 kg lakši i 25 KS snažniji od 207 RC), nova francuska jurilica 100 km/h hvata za 6,8 s, a krajnja brzina je 230 km/h.
Mjenjač je identičan kao u Peugeotu RCZ, precizan, odlično raspoređenih omjera, ali kada krenete punom snagom poželite da je malo grublji. Posebne pohvale zaslužuje upravljački mehanizam. Maleno kolo upravljača dodatno naglašava brzinu reakcija, no, to nimalo ne umanjuje njegovu preciznost. Kroz zavoje se prolazi kao po tračnicama uz iznimno neutralne reakcije, a ovjes s lakoćom podnosi i nagle promjene smjera.
Početak prodaje u Hrvatskoj najavljen je za svibanj, a cijena Peugeota 208 GTi je 161.710 kn. U ponudi će se naći i limitirana (5 primjeraka), bogatije opremljena i 5000 kuna skuplja verzija za Hrvatsko tržište prepoznatljiva između ostalog i po masci na kojoj se izmjenjuju sivo crvene kockice.
TEHNIČKI PODACI
208 GTi
Motor turbobenzinski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 147 kW/200 KS pri 5800/min
Moment 275 Nm pri 1700/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 396 x 174 x 146 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 285/950 litara
Brzina 230 km/h
0-100 km/h 6,8 sekundi
Potrošnja 5,9 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....