Unatoč jednostavnosti i osnovnosti koju je nudio nakon što je predstavljen 1980. godine, Yugo je imao šarma i postavio je narode SFRJ na kotače za pristupačan novac, a 1985. je čak 'sletio' i na američku obalu.
Iako stvari nisu pošle dobrim putem u SAD za tvornicu sa sjedištem u bivšoj Jugoslaviji, automobil je ipak uspio steći status poznatog auta i "preko bare".
Sada je makedonski dizajner Dejan Hristov, inspiriran tim kultnim statusom o kojem govorimo, zamislio modernu verziju jednostavnog gradskog auta s električnim pogonom. S obzirom na to da se još uvijek može pronaći na našim prometnicama, moderna izvedba trebala bi s prethodnikom dijeliti više od imena.
Dejan je na svojoj modernoj interpretaciji upotrijebio poznate stilske znakove, uključujući zakrivljeni poklopac motora, vodoravnu liniju znakova i karakterističan oblik stražnjeg kraja. Moderan i sportski izgled postignut je izbočenijim blatobranima, produženim branicima, crnim A stupovima i tanjim LED svjetlima.
Pritom je za svoje je rendere odabrao poznate (ex) jugoslavenske spomenike koji se nalaze u Kragujevcu, Ostri, Ilirskoj Bistrici, Kolašinu, Kruševu, Mariboru, Skoplju, Nikšiću, Beogradu i drugim mjestima...
Kad bi se digitalni render realizirao u stvarnost, konkurencija bi uključivala Peugeota e-208, Opela Corsu-e, Renaulta 5 i Hondu e, iako bi cijena bila bliža Daciji Spring. Prisjetimo se, Yugo se proizvodio između 1980. i 2008. godine u Kragujevcu, Srbiji, a ukupno je proizvedeno 794.428 primjeraka. Temeljen je na Fiatu 128, s pogonom na prednje kotače i četverocilindričnim motorima malog obujma.
U SAD-u je poduzetnik Malcolm Bricklin od 1985. do 1992. prodao ukupno 141.651 automobil, no unatoč odličnom početku zbog niskih cijena, pitanja oko kvalitete i pouzdanosti ozbiljno su naštetile njegovoj reputaciji. 1987. godine prodano je 48.812 primjeraka, dok je 1992. prodano samo 1412.
Dejan Hristov predviđa novu eru za Yugo te čak planira poslati svoj projekt srpskoj vladi. Predlaže i da bi Rimac Automobili mogli sudjelovati u projektu, dok bi proizvodnja mogli pripasti Stellantisu koji je vlasnik tvornice u Kragujevcu, ili čak nekoj kineskoj kompaniji. Pritom bi litij za baterije iz lokalnih izvora snizio cijenu baterija što je više moguće. Ipak, za sada sve ostaje na ovim zanimljivim renderima...
Ovo je neovisna studija novog Yuga koju je osmislio automobilski dizajner Dejan Hristov, a koja nije niti povezana niti potvrđena od strane tvrtke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....