Škoda nas od 2013. godine časti zanimljivim jednokratnim konceptima koje su izradili učenici Škodine Strukovne škole. Najnoviji član te obitelji je Afriq, koji je u suštini reli verzija Kamiqa, s modificiranom karoserijom i AWD pogonom koji potječe iz Octavie.
Škoda Afriq je osmi konceptni automobil iz programa pripravnika i jedini za koji su bile potrebne dvije akademske godine zbog ograničenja povezanih s pandemijom koronavirusa.
Kao baza za projekt odabrana je Škoda Kamiq, koju su studenti nakon četiri mjeseca i 2000 sati rada pretvorili u reli automobil. Napominjemo da je ime Afriq odabrano kao znak za sjevernoafrička tržišta, gdje je Škoda odgovorna za aktivnosti VW grupe.
Skromni Kamiq pretvoren je u SUV s troja vrata i dobio je široke prednje i stražnje blatobrane, prednji razdjelnik u rally stilu, dodatna LED svjetla postavljena na poklopac motora, ispušnu cijev na sredini i veliko stražnje krilo od karbonskih vlakana. Bijelo-zelena livreja preuzeta je od Fabie Rally2 Evo, i konačno, tu je komplet 16-inčnih Dotz 4x4 naplataka s gumama za prianjanje u kombinaciji s povećanim razmakom od tla.
Za razliku od Karoqa i Kodiaqa koji su dostupni u varijantama s pogonom na sva četiri kotača, Kamiq je dostupan isključivo s pogonom na prednje kotače. Ova postavka očito ne bi bila prikladna za reli automobil, stoga su studenti došli na ideju za transplantaciju pogonskog sklopa iz Škode Octavie. Kako bi se novi pogonski sklop uklopio u manju platformu, modificirani su motor, mjenjač i ispušni sustav.
Afriq dolazi opremljen 2,0-litrenim TSI benzinskim motorom s turbom sposobnim za 190 KS (140 kW) i 320 Nm okretnog momenta. Ove brojke šalju se na sva četiri kotača putem DSG mjenjača sa sedam brzina. Obični 2.0 TSI dobrodošla je nadogradnja u odnosu na Kamiqove 1.0 TSI i 1.5 TSI motore, posebno kada se u obzir uzme manja težina od 1350 kilograma.
U kabini je nestala ugodna atmosfera Kamiqa proizvodne specifikacije u korist motosport orijentirane unutrašnjosti. To znači prekrivenu nadzornu ploču, sportska sjedala, sigurnosne pojaseve sa šest točaka i upravljač preuzet od Fabie Rally2 Evo. Tu je i kavez, sustav za gašenje požara i Garmin navigacijski sustav. Ugrađene su i dvije kamere čija je zadaća snimati vožnju.
Ipak, tehnološki vrhunac je generator vode izraelske kompanije Watergen.
Uređaj izvlači pitku vodu iz vlage u atmosferi, što znači da vozač i suvozač uvijek na raspolaganju imaju svježu, filtriranu i mineraliziranu vodu kroz dozator smješten na instrument ploči. Kao i prethodni konceptualni automobili iz programa pripravnika, Škoda Afriq nije namijenjena za proizvodnju i ostat će jednokratna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....