BMW X3 je jedan od najpopularnijih i najprodavanijih modela ove marke i to unatoč činjenici da je trenutna serija G01 na tržištu od 2017. godine. Unatoč popularnosti, sedam godina na tržištu znači da je vrijeme za zamjenu koja je sada i stigla.
Najzanimljivija novost oko novog X3 je da više neće biti električne verzije, kao kod dosadašnjeg modela. Njenu ulogu će preuzeti potpuno odvojeni model na platformi Neue Klasse koji stiže kasnije, a novi X3 će možda biti jedan od posljednjih potpuno novih modela BMW-a koji se bazira na motorima na unutarnje izgaranje.
U odnosu na prethodni model, novi BMW X3 je narastao u dužinu za 34 milimetra na 4.755 milimetara i u širinu za 29 milimetara na 1.920 milimetara. Visina vozila smanjena je za 25 milimetara na 1660 milimetara. Sve ovo utječe na još agresivniji, "mišićaviji" izgled.
Štos e tiče dizajna, u središtu pažnje je i ovdje maska, odnosno tradicionalni bubrezi koji će opet sigurno izazvati kontroverze. Njihova struktura s okomitim i dijagonalnim "lamelama" odstupanje je od tradicije koje smo već nedavno vidjeli na novoj seriji 1. Da bi maska bila još upečatljivija, nudi se i s osvijetljenim rubom. Tu je i novi netipični dizajn svjetala s dvostrukim potpisom u obliku slova L. Sportska verzija BMW-a X3 M50 xDrive ima malo konzervativnije bubrege s okomitim "lamelama".
Straga, uz izuzetak BMW-a X3 M50 xDrive, sve varijante imaju skrivene ispušne cijevi što je još jedan detalj koji se možda neće svidjeti tradicionalnim ljubiteljima BMW-a. Kotači su u seriji kod osnovnih modela 18-inčni, a uz razne verzije, pakete opreme i dodatnu opremu mogu "rasti" sve do 21 inča.
Opcijski M Sport paket osigurava posebno dinamičan izgled s, između ostalog, 19-inčnim M kotačima od lake legure kao i posebnim dodacima na karoseriji za optimiziranje protoka zraka. M Sport paket Pro donosi i Iconic Glow konturno osvjetljenje i M Sport kočioni sustav s crveno obojenim čeljustima.
Interijer novog BMW-a X3 podsjeća na novu seriju 5. Ima Veliki "zakrivljeni zaslon", zapravo digitalne instrumente i dodirni zaslon spojene u jednu cjelinu. U unutrašnjosti je i poznati rotirajući kontroler za upravljanje važnijim funkcijama i nešto fizičkih tipki. Kao standard, novi BMW X3 ima novo dizajnirana, električno podesiva i grijana sportska sjedala s površinama i presvlakama od recikliranog materijala.
U automobil je ugrađena najnovija verzija Infotainmenta BMW iDrive s QuickSelectom. Njegov novi početni zaslon prikazuje okomito raspoređene ikone funkcija, a brzi pristup QuickSelect omogućuje izravno pozivanje funkcija bez prebacivanja na podizbornik. Novi iDrive je usmjeren na upravljanje dodirom i glasom. Temelji se na BMW operativnom sustavu 9, koji također stvara uvjete za izbor dodatnih digitalnih usluga. BMW Digital Premium omogućuje korištenje aplikacija uz pretplatu kao što su streaming glazbe ili streaming videa.
Mjesta na svim sjedalima ima više nego dovoljno, što je i očekivano s obzirom na velike dimenzije X3. Zapremina prtljažnika može se povećati s 570 na do 1700 litara obaranjem sjedala (BMW X3 30e xDrive: 460 - 1600 litara).
Blaga hibridna tehnologija ugrađena je u gotovo sve pogone novog X3. Osnovni motor je 2,0-litreni četverocilindrični benzinac u modelu X3 20 xDrive. On razvija 208 KS što autu omogućuje ubrzanje od nule do 100 km/h za 7,8 sekundi. Kao i kod nove serije 1, slovo i je izostavljeno na oznakama benzinskih motora X3. Dizelska varijanta ima dvolitreni četverocilindrični motora snage 197 KS. X3 20d xDrive od nule do 100 km/h ubrzava za 7,7 sekundi. U ljeto iduće godine stiže i snažniji šesterocilindrični redni dizelski motor.
Tu je i plug-in hibridna verzija koja sada ima osjetno veći električni doseg nego kod prethodnog modela. Pogonski sustav BMW-a X3 30e xDrive kombinira dvolitreni četverocilindrični benzinski motor s električnim motorom integriranim u 8-stupanjski Steptronic mjenjač. Zajedno generiraju snagu sustava od 299 KS.. Električni doseg je 81 do 90 kilometara prema WLTP-u. Standardno je moguće punjenje izmjeničnom strujom snage 11 kW.
Top model je novi X3 M50 xDrive. Njega pokreće najsnažniji redni šestocilindrični benzinski motor ikada korišten u automobilu M Performance. Trolitreni motor kombiniran je s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom, a njegova snaga od 398 KS se prenosi na sve kotače putem Steptronic Sport automatika s osam brzina. BMW X3 M50 xDrive s mjesta do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi. M sportski ovjes s varijabilnim sportskim upravljanjem, M sportski kočioni sustav, 20-inčni M kotači od lake legure i M sportski diferencijal integriran u zupčanik stražnje osovine dio su standardne opreme ovog modela. Adaptivni M ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima dostupan je kao opcija.
Svi pogoni standardno su kombinirani s pogonom na sve kotače i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Uz dodatne sustave pomoći vozaču, BMW ističe proširenu serijsku opremu u novom X3. U njoj su sada 3-zonska automatska klima, akustična stakla, električna vrata prtljažnika, alarmni sustav i BMW Live Cockpit Plus uključujući navigacijski sustav BMW Maps u oblaku. Opcije uključuju fiksni panoramski stakleni krov, grijani upravljač, pomoćni grijač i još mnogo toga.
Tržišno lansiranje novog BMW-a X3 planirano je za studeni 2024. godine. Do sada je tvrtka objavila samo cijenu osnovnog benzinca za njemačko tržište. Novi X3 20 xDrive koštat će od 57.900 eura. To je 2000 eura više od prethodnika koji ima nešto manje standardne opreme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....