ANALIZA J.D. POWERA

Osjetan pad kvalitete: Novi auti imaju sve više grešaka, ovo su najveći problemi...

Prosječan broj prijavljenih problema ove je godine bio 192, u odnosu na 180 prošle godine (2022.) i 162 godinu prije

Auto salon (ilustracija)

 Shutterstock

Prema najnovijem istraživanju renomirane agencije J.D. Power, novi automobili postaju sve problematičniji, s nižom kvalitetom i više kvarova.

Dok su problemi s iskustvom vožnje gotovo identični iz godine u godinu, kvaliteta je osjetno niža u svim ostalim kategorijama.

Američka studija kvalitete, koja se provodi 37. godina, ove se godine temelji na odgovorima 93.380 kupaca novih vozila iz 2023. godine.

Studija se temelji na 223 pitanja vezanih za sedam kategorija: infotainment sustavi, pomoć u vožnji, interijer, pogonski sklop, sjedala, klima i vozačko iskustvo. Studija provedena od veljače do svibnja 2023. osmišljena je kako bi proizvođačima automobila pružila informacije za lakšu identifikaciju problema i poboljšanje kvalitete proizvoda.

Prosječan broj prijavljenih problema ove je godine bio 192, u odnosu na 180 prošle godine (2022.) i 162 godinu prije (2021.)

image

Auto u servisu (ilustracija)

Evgeniy Kleymenov/Panthermedia/Profimedia

Najveći problemi iz J.D.Power studije (2023.)

1) Ručke na vratima

Otvaranje vrata je nekoć bila tema o kojoj se nije raspravljalo, no sada je to problematično područje jer ih proizvođači pokušavaju redizajnirati. Vlasnici imaju problema s visokotehnološkim pristupima ovoj osnovnoj funkciji, a zanimljivo, sedam od 10 najproblematičnijih modela u ovom području su električna vozila.

2) Sigurnosni sustavi

Gotovo 80 posto vlasnika kaže da njihovo novo vozilo uključuje sva četiri primarna sustava pomoći vozaču - upozorenje na frontalni sudar, pomoć pri održavanju trake, upozorenje za napuštanje trake i upozorenje na mrtvi kut.

Najproblematičnija područja su upozorenje pri napuštanju trake/pomoć pri održavanju trake i upozorenje na prednji sudar/automatsko kočenje u nuždi.

image

Unutrašnjost novog auta, ilustracija

/Alamy/Profimedia

3) Punjenje pametnog telefona

Od svih 223 pitanja u studiji, bežična ploča za punjenje koja ne radi ispravno je najčešći problem.

Korisnici imaju nekoliko problema, uključujući lošu poziciju punjača, pregrijavanje telefona i isprekidano punjenje.

Vlasnici su sve zadovoljniji s aplikacijama

Aplikacije za pametne telefone osjetno su se poboljšale ove godine. Ipak, veća upotreba i jedinstveni slučajevi upotrebe elektrificiranih vozila dovode do više problema s korištenjem aplikacije u usporedbi s onima s vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem.

image

EV u radionici, ilustracija

RioPatuca/Alamy/Alamy/Profimedia

"Automobilska industrija suočava se sa širokim rasponom problema s kvalitetom, što je fenomen koji nije viđen u 37-godišnjoj povijesti našeg istraživanja", rekao je Frank Hanley, viši direktor u JD Poweru.

"Industrija je na velikom raskrižju, a današnja su nova vozila složenija, nude novu i uzbudljivu tehnologiju, no nažalost, vlasnici s mnogima nisu oduševljeni.”

"Primjer može biti punjenje mobitela. Ovo je područje gdje proizvođači imaju odličnu priliku oduševiti kupce, ali umjesto toga stvaraju im problem" - rekao je Hanley.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 01:00