Opel Astra, nedavno proglašena Europskim autom 2016., dobila je novi vjetar u leđa, iznimno prostranu i praktičnu karavansku izvedbu, koja u svemu ostavlja dojam novog diva kompaktne klase. A premda je Sports Tourer zadržao dosadašnju dužinu od 470 centimetara i gotovo jednak, dva centimetra manji osovinski razmak (266 cm), zbog rasta u širinu za gotovo 6 centimetara (na čak 187) te novog dizajna, čije linije snažno naglašavaju veličinu karoserije, na prvu se loptu čini pola klase većim od dosadašnjeg.
Dojam ostavlja i prtljažnik, otvoriv klasičnim pritiskom na prekidač skriven straga ispod Opelova znaka, daljinski putem ključa ili iz unutrašnjosti, pa i zamahom noge ispod stražnjeg branika (tako se može i zatvoriti). Potonje je doduše, moguće samo ako je u opremu uključen i keyless uređaj. Aduti se dalje nižu kao na traci: poklopac prtljažnika otvara se u dvije visine, a stražnja sjedala mogu se preklopiti i laganim potezom ručice smještene u bočnom dijelu prtljažnika. Podnica tad ostaje ravna i bez prepreka. Ponuđeni obujam od 540 litara, odnosno 1.630 s preklopljenim naslonima, ogroman je prtljažni prostor, jedan od najvećih u ovoj klasi. Izjednačio se sa 21 cm dužom Insignijom, a s preklopljenim sjedalima čak je i 100 litara veći i prava je demonstracija pametnog korištenja prostora. Sliku praktičnosti upotpunjuju i aluminijske pomične pregrade za segmentno moduliranje prostora.
U putničkom dijelu nema promjena u odnosu na standardnu izvedbu. Naglasak je stavljen na komfor, pa je sad prostora u širini i za koljena straga po tri centimetra više. Pozicija sjedenja se lako nalazi, buka je odlično prigušena, a loša cesta udobno se guta i na 17-colnim kotačima. Klima-uređaj munjevito odmagljuje stakla, a oduševljavaju i ergonomski oblikovana sjedala. Zbog veličine karoserije parkirni senzori su poželjna stvar, a u opremu ulaze čak i grijanje stražnjih sjedala te već poznati visokotehnološki detalji (inteligentna diodna svjetla s automatskom regulacijom dužine i opsega snopa, čitanje znakova, upozorenje na opasnost od sudara, aktivno kočenje, automatsko parkiranje…). Izrada je njemački temeljita i jednako fina u prtljažnom i putničkom prostoru, a jedino su nam nedostajali veći broj priručnih pretinaca i bolji pogled pri skretanju, kojeg ponekad ometa veliki, izduženi prednji nosač krova.
Ni u vožnji nema velike razlike u odnosu na običnu Astru. Stražnji dio ne pokazuje negativne efekte svoje veličine ni u oštrom peglanju zavoja, u kojima je novi karavan za koplje temperamentniji i s izravnijim upravljačem puno iskreniji od starog. Težina je, naime, manja i do 190 kg, a ovjes sa širim tragom kotača uštiman gotovo sportski precizno. Ni odabir motora ne ostavlja mjesta suvisloj kritici. Osnova je atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS, a dalje se nižu turbobenzinci 1.0 (105 KS), 1.4 (125 i 150 KS) i 1.6 (200 KS) te dizelaši 1.6 CDTI sa 95, 110, 136 KS te jaki biturbo sa 160 KS. Zlatna sredina mogao bi biti dizelaš sa 110 KS, koji fino ide i malo troši, a stoji 144.590 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....