Proteklih desetljeća su njemački proizvođači automobila izvršili snažan "pohod" na Kinu kako bi iskoristili njihovu rastuću potrebu prema automobilima. Međutim, posljednjih godina kineski proizvođači automobila preuzimaju sve više i više svog domaćeg tržišta, a sada su snažno usmjereni na prodaju i europskim potrošačima, kao što pokazuje najnoviji IAA Mobility Show u Münchenu.
Širi izbor kineskih vozila nego ikad izložen je na sajmu automobila u Njemačkoj ovog tjedna, s automobilima marki poput BYD, MG, Nobo, Seres, Forthing i drugih. Zapravo, prema Autonewsu, bilo je dvostruko više marki iz Kine nego na prošlom događaju, 2021. godine. Usto u prva tri kvartala ove godine kineske marke su zabilježile rast odo 131 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
BYD je postao veliki igrač u Kini, a njegova limuzina, Seal, i njegova crossover verzija, Seal U, kreću prema Europi. Dok će se limuzina nuditi isključivo kao EV, veća verzija dobit će ili potpuno električni ili plug-in hibridni pogon. Seal ima domet do 570 km prema WLTP ciklusu i do 530 KS (390 kW). Za usporedbu, snaga će biti ograničena na 221 KS (162 kW) na Seal U, ali s većim dometom od 605 km.
Alternativno, PHEV verzija crossovera kombinira 1,5-litreni četverocilindrični motor s električnim motorom, sposobni za kombiniranu snagu od 200 KS (147 kW). Ovisno o bateriji koju odaberu, vlasnici će moći prijeći između 110 i 150 km samo na struju.
Za MG je prirodni vrhunac sajma bio Cyberster, njegov potpuno električni kabriolet sportski automobil. Nakon što smo konačno vidjeli proizvodne specifikacije, možemo ispitati kako će izgledati na cesti. S prekrasnom kožom, mnoštvom zaslona i kokpitom orijentiranim na vozača, bez sumnje će privući priličan broj kupaca.
Iako brojke o snazi za Europu još nisu otkrivene, objave s kineskom vladom sugeriraju da će MG Cyberster koristiti pogon na stražnje kotače ili pogon na sva četiri kotača. Prvi će nuditi 314 KS (231 kW), dok će druga varijanta vozačima omogućiti do 543 KS (400 kW) i sprint do stotke za oko 3 sekunde.
Možda najpoznatiji po svojim vezama s Huaweijem, Seres je na Sajmu automobila u Münchenu sa svojim modelima 5 i 7. Crossover i veći SUV, modeli nude elegantan dizajn i električni pogon. Seres 5 donosi prilično poznati EV pogonski sklop, s motorom straga ili po jednim za prednju i stražnju osovinu.
Oni nude 347 KS (255 kW), odnosno 646 KS (475 kW). Veći Seres 7 također nudi jedan ili dva motora, koji daju do 455 KS (335 kW), ali u Kini je također dostupan s 1,5-litrenim motorom s turbom.
Leapmotor čini skok na svoja prva strana tržišta s C10, SUV-om sa šest sjedala koji je prvi od pet modela namijenjenih Aziji, Bliskom istoku, Europi i Americi u nadolazećim godinama. Temeljen na arhitekturi Leap 3.0, nudit će se u potpuno električnim verzijama.
Forthing je ove godine pokazao svoj veliki jednovolumen U-Tour. Pokreće ga četverocilindrični turbo motor sposoban za okruglih 200 KS, koji se prenose putem 7-brzinskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Osim toga, model ima i panoramski krov, 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir i mnogo više.
Dok se ovi kineski proizvođači automobila slijevaju na europsko tržište, možda će im biti teško probiti se. Kupci na kontinentu poznati su po svojoj odanosti brendu, a proizvođačima automobila iz Japana i Koreje trebale su godine da ostvare utjecaj.
Međutim, s nekoliko uistinu pristupačnih električnih vozila u prodaji, možda postoji mogućnost da neki od ovih proizvođača automobila postanu glavni igrači na europskom tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....