Izgleda da je elektrifikacija neizbježna, a čak je i Lincoln izjavio da će svi automobili do 2030. godine imati baterije. Dosta proizvođača već najavljuje planove u kojima motore s unutarnjim izgaranjem opisuju kao prošlost. Jedan od njih je i Audi, koji je već prestao s razvojem novih motora s unutarnjim izgaranjem, a nedavno je i stavio rok za kraj vozila s fosilnim gorivima.
Prema Reutersu, vijest je objavio predsjednik Audijeve uprave Markus Duesmann ostalim rukovoditeljima kompanije. Navodno, Duesmann je izjavio da će postupno ukidanje unutarnjeg izgaranja primijeniti 2026. godine, na benzinske i dizelske modele. Logičan sljedeći korak za njemačku kompaniju je širenje asortimana na hibridne marke.
Međutim, potrebno je 'gledati širu sliku'. Audijev stav o elektrifikaciji zapravo je stav njegove matične tvrtke – Volkswagen Grupe. Suparnici iz domovine, BMW i Mercedes, planiraju na suprotnom kraju spektra elektrifikacije: iako su već predstavili nekoliko električnih vozila, oni smatraju da će unutarnje izgaranje ostati 'glavna priča' automobilske industrije još dugi niz godina.
Naime, Bavarci uopće ne planiraju zaustaviti razvoj motora s unutarnjim izgaranjem. Nedavno je BMW izrazio zabrinutost zbog slabe dostupnosti rijetkih minerala koji se koristi u baterijama, a od prije tri godine smatraju kako će zbog toga EV uvijek biti skuplja opcija od konvencionalnih motora.
Iako su litij-ionske baterije znatno pojeftinile u posljednjih godinu dana, i dalje su skupe, a tu je i drugi problem – opskrba je čak i prije pandemije bila slaba, i gotovo je nemoguće bilo osigurati stalnu. Razni proizvođači biraju razne strategije za budućnost, no još uvijek nije jasno koja od njih će se isplatiti dugoročno. Zanimljivo će biti vidjeti koji će proizvođači automobila preživjeti sljedeća dva desetljeća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....