najbolje rješenje?

Od ljeta u Njemačkoj moguća zabrana prometa nedjeljama za sva vozila na cestama zbog zakona o klimi

Prometni sektor nije ispunio svoje klimatske ciljeve u Njemačkoj i traži se ublažavanje ciljeva ili bi moglo doći do zabrane vožnje

Zabrana vožnje nedjeljom, ilustracija

 Profimedia

Njemački savezni ministar prometa Volker Wissing (FDP) upozorava na zabranu prometa svih vozila vikendom diljem zemlje od ljeta nadalje ako Zakon o zaštiti klime ne stupi na snagu najkasnije do sredine srpnja. U pismu vođama zastupničkih skupina njemačke vlade pozvao je na hitno odobrenje tog zakona u Bundestagu, piše Fenix Magazin.

Planirani zakon propisuje da će se usklađenost s klimatskim ciljevima ubuduće provjeravati po sektorima umjesto za svako područje pojedinačno.

image

Autobahn A3

Profimedia

Zakon je u proceduri od prvog čitanja 22. rujna 2023. godine. "Činjenica da još uvijek nije na snazi ​​dovodi do značajne pravne i činjenične nesigurnosti, koja ne služi ni klimi, niti ugledu savezne vlade", poručio je Wissing.

Ako izmijenjeni zakon ne stupi na snagu do 15. srpnja 2024. godine, Savezno ministarstvo digitalizacije i prometa dužno je prema važećim odredbama Zakona o zaštiti klime odmah predstaviti program kojim se osigurava usklađenost s godišnjim razinama emisija sektora prometa. To znači zabranu vožnje tijekom svih vikenda.

Prema Zakonu o zaštiti klime, Njemačka mora smanjiti svoje emisije za 65 posto do 2030. u usporedbi s razinama iz 1990. godine. Prethodno su godišnji ciljevi za energetski sektor, promet, industriju, zgrade, poljoprivredu i sektor otpada, također bili namijenjeni osiguranju postupnog smanjenja emisija stakleničkih plinova. Posebice prometni sektor nije ispunio postavljene ciljeve.

image

Njemački Autobahn, ilustracija

dpa

Wissing je istaknuo da ne samo da bi pojedinačna mobilnost patila zbog zabrana vožnje, već bi i opskrbni lanci mogli biti trajno poremećeni, budući da bi kratkoročni prelazak s cestovnog na željeznički promet bio nerealan.

Trebalo bi očekivati ​​i značajan utjecaj na turizam. – Bilo bi teško reći ljudima da smiju koristiti svoj automobil samo pet dana u tjednu, iako općenito postižemo naše ciljeve zaštite klime, rekao je političar FDP-a.

Zabrana prometa nedjeljom već je bila na snazi 1973. godine, a naftna bila je jedan od najvećih krahova koje je Njemačka doživjela. Te je godine Njemačka doživjela svoju prvu nedjelju bez vozila na cestama.

image

Autobahn A1 - Hansalinie

Profimedia

Goriva je bilo malo pa je plan bio uštedjeti gorivo. U studenom 1973. godine bila je prva zabrana vožnje vozila na cestama, a u prosincu su uslijedile još tri nedjelje sa zabranama vožnje. Nakon toga su prestale mjere štednje goriva i zabrana vozila na cestama u Njemačkoj više nije bilo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 14:50