Dakar 2023.

Novo izdanje najtežeg relija na svijetu ponovo u Saudijskoj Arabiji je duže, teže i izazovnije

Saudijska Arabija četvrti put ugostit će reli Dakar koji će ove godine umjesto uobičajenih 12, potrajati 14 dana

Nasser Al-Attiyah

 Profimedia

Tradicionalnim prologom, 31. prosinca, dan uoči službenog starta na obalama Crvenog mora, započet će 45. izdanje Dakara, a završiti 15. siječnja u Arapskom zaljevu u Dammamu. Osim što utrka ove godine traje dva dana duže (14 umjesto 12), duži je i itinerer. Pred sudionicima je dionica duga 8549 km od čega 4706 otpada na 13 brzinskih ispita.

image

Dakar ruta

Istodobno, organizatori su odlučili reducirati broj natjecatelja u odnosu na prošla izdanja, dijelom zbog ograničenog kapaciteta broda koji polazi iz Marseillea s obzirom na velik broj kampera i drugih vozila koja su u pratnji nove verzije utrke u Saudijskoj Arabiji. Utrke koja u novom izdanju uključuje i prolazak pustinjom Ruba el Kali (u prijevodu Prazan prostor), jednom je od najvećih na svijetu koja se smatra potpuno nenastanjenim područjem.

image

Carlos Sainz

Flavien Duhamel/Red Bull

Nasser Al Attiyah, prošlogodišnji pobjednik po svoju petu pobjedu na Dakaru kreće za upravljačem Toyota Hilux T1, japanskog terenca koji u odnosu na prošlu godinu nije značajnije izmijenjen. Uz katarskog vozača, tvorničke Toyote vozit će Giniel de Villiers i Henk Lategan, a poveći je i broj privatnih Toyota koje će se pojaviti na startu nedaleko Yanbua.

Na posljednjim testiranjima u Južnoj Africi, Hiluxi pogonjeni s V6 benzinskim motorima s dva turbo punjača (405 KS), pokazali su brzinu više u odnosu na prošlu godinu. Karakteristika koja postaje iznimno važna s obzirom na konkurenciju, u prvom redu Audi.

image

Sam Sunderland

Profimedia

Na prošlogodišnjem izdanju Audi RS Q e-tron, pokretan s dva električna motora (392 KS) kojima benzinski motor služi kao strujni agregat, pokazao se iznimno brzim. U prvim etapa sve tri posade su imale probleme s navigacijom, a poslije su na vidjelo izbili brojni nedostaci među kojima i hlađenje baterija, ali i unutrašnjosti. U Ingolstadtu su pronašli rješenje, a usput i olakšali cijelo vozilo u kojem će, kao i prošle godine nastupiti Carlos Sainz, Stephane Peterhansel i Mattias Ekstrom.

image

Sebastien Loeb

Marcin Kin/Red Bull

U krugu favorita je i Sebastien Loeb, deveterostruki svjetski prvak u reliju koji je prošli Dakar završio na drugom mjestu. Francuz će i ove godine nastupiti za upravljačem BRX Huntera nastalog u radionici Prodrivea, a s istim oružjem u borbu kreću Orlando Terranova i Guerlain Chicherit.

Ukratko

U itinereru 45. Dakara u odnosu na prošlo izdanje 70 posto ruta je novih, a u prvom dijelu na zadovoljstvo servisnih ekipa većina ispita vozi se u krug

Prema riječima ekipe koja je trasirala rutu u pustinji Ruba el Kali nema ničega, ni životinja, ni ljudi, ni otisaka stopala, ni drugih tragova. Totalna praznina ispunjena beskrajnim dinama koje su izazovne za prelazak

Prošlogodišnji pobjednik Dakara, Nasser Al-Attiyah, sportska je zvijezda Katara i tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva imao je puno posla, ali prema najavama spremno kreće u lov na petu pobjedu

Najuspješniji relijaš svih vremena Sebastien Loeb u dosadašnjih šest nastupa u dva navrata došao je drugi na cilj, a u sedmom jedino što ga zanima je pobjeda

Prošlogodišnji pobjednik Dakara, Nasser Al-Attiyah, sportska je zvijezda Katara i tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva imao je puno posla, ali prema najavama spremno kreće u lov na petu pobjedu

Premda je u šestom desetljeću, Carlos Sainz nije izgubio ništa od svoje želje za natjecanjem. Dvostruki svjetski prvak WRC-a ove godine lovi četvrti trijumf

Kamaz je 19 puta slavio pobjedu na Dakaru, ali na predstojećem izdanju neće nastupiti. Rusima koje se nisu distancirali od Putina, FIA je zabranila nastup

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 19:16