U masi istraživanja o dometu električnih automobila u zimskim uvjetima dočekali smo još jedno. Zaključak: udaljenost koju električni automobili mogu prijeći po hladnom vremenu smanjuje se čak za trećinu, pokazalo je novo istraživanje.
Časopis What Car? testirao je desetak električnih modela svaki s potpuno napunjenom baterijom prije nego što su ih ostavili preko noći na temperaturama u rasponu od 0 C do 2 C. Automobili su zatim voženi na ispitnoj stazi s različitim vrstama cesta i uvjetima vožnje sve dok se nisu zaustavili, piše The Times.
Časopis je otkrio da je kineski model Funky Cat First Edition imao najveću razliku između oglašenog dometa i stvarne prijeđene udaljenosti po hladnom vremenu. Kompakt s peterim vratima tvrtke Ora, navodno ima domet od 310 km, ali se zaustavio nakon 208 kilometara u datim testnim uvjetima, što je 33 posto manje nego što proizvođač oglašava.
Renault Megane E-Tech imao je odstupanje od 32 posto. Automobil koji se najviše približio oglašenoj brojci dometa bio je Nissan Ariya, s odstupanjem od 16 posto. Na drugom je mjestu Tesla Model Y s 18 posto.
Will Nightingale, koji vodi tim za testiranje u What Car?, rekao je da je testiranje "osmišljeno kako bi kupcima automobila dalo najjasnije moguće razumijevanje koliko će kilometara obično moći prijeći u zimskim uvjetima s temperaturama bluzu nule".
Prošlomjesečno istraživanje Recurrenta, američke tvrtke koja pruža informacije o rabljenim električnim automobilima, pokazalo je također da bi oni mogli izgubiti do 30 posto svog dometa na niskim temperaturama.
Tvrtka sa sjedištem u Seattleu testirala je gubitak dometa u 7000 automobila na temperaturama između -7C i -1C. Vozilo s najboljim rezultatima bio je Jaguar I-Pace, koji je imao procijenjeni gubitak dometa od 3 posto, ali je Volkswagen ID.4 imao gubitak dometa od 30 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....