Europski transport na rubu je nestašice dodatka za dizelske motore AdBlue, javlja Reuters.
AdBlue je potreban u modernim dizelskim motorima kamiona i autobusa kako bi se uskladio s pravilima ispušnih plinova dušikovih oksida. Njemačka se posebno oslanja na AdBlue zbog velikog udjela osobnih automobila na dizelski pogon na svojim cestama.
Na problem je upozorilo Savezno udruženje transporta robe i logistike (BGL), a isto smatra da je nabava alternativi AdBluea teška u slučaju nestašice.
"AdBlue je teško uvoziti iz inozemstva", rekao je generalni direktor BGL-a Dirk Engelhardt za Deutsche Verkehrs Zeitung. "Otkako je najveći proizvođač AdBluea u Njemačkoj zaustavio proizvodnju, sat otkucava...", kaže Engelhardt u vezi s prekidom proizvodnje u SKW Piesteritz. "Bez AdBluea većina kamiona stoji, a to znači da prijete nestašica i prazne police".
BGL ističe kako potrošnja AdBluea za kamione na njemačkim cestama iznosi oko pet milijuna litara dnevno, a SKW Piesteritz je najveći proizvođač. On je u Njemačkoj zaustavio proizvodnju prije dva tjedna, budući da zbog trenutnih cijena plina nije bilo isplativo.
"Cijene AdBluea su sada toliko porasle da njegova proizvodnja jednostavno nije isplativa", rekao je glasnogovornik tvornice. "Međutim, aditiv za gorivo se ne može proizvesti zasebno, odnosno proizvodi se s gnojivom".
Prisjetimo se, otopina AdBlue se koristi u naknadnoj obradi ispušni plinova dizelskih motora i smanjuje ispuštene dušikove okside do 90 posto. Prema BGL-u, gotovo svaki kamion u industriji u Njemačkoj koristi dizelski motor, pa je situacija vrlo složena i čeka se na potez njemačke vlade.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....