Postati će jeftiniji

Nova studija predviđa da će globalna prodaja električnih vozila porasti za 35 posto na više od 14 milijuna

Međunarodna agencija za energiju (IEA) kaže da će povećanje prodaje vjerojatno dodatno sniziti cijene početnih električnih vozila

HEP Elen punjač (ilustracija)

 Željko Hajdinjak/CROPIX

Stope prihvaćanja električnih vozila rastu i utjeću na današnju automobilsku industriju. Pritom.bi cijene za početnu razinu električnih vozila trebale pasti i zauzvrat još više povećati stopu konverzije.

Studija je došla od Međunarodne agencije za energiju (IEA), grupe koja radi s vladama kako bi osigurala sigurnu i održivu energiju za sve. Zapravo datira iz 1974. tako da ovo nije nova grupa usmjerena samo prema elektrifikaciji. Točnije, reklamira pristup "sva goriva, sva tehnologija".

image

Tvornica električnih automobila (ilustracija)

AFP

Njegov godišnji Global Electric Vehicle Outlook daje smjernice o tome što možemo očekivati ​​u smislu usvajanja EV-a tijekom 2023. Prema IEA-i, više od 10 milijuna EV-a prodano je 2022. i očekuje da će se taj broj popeti za nekih 35 posto u 2023. za ukupno više od 14 milijuna.

Dio te stope usvajanja ima veze s vladinim politikama poput Zakona o smanjenju inflacije u SAD-u i paketa Fit for 55 koji je usvojila EU. U isto vrijeme, potrošači svojim novčanicima sve više glasaju za električna vozila.

image

Tesla punjenje (ilustracija)

Profimedia

Zbog tog povećanja cijene bi se trebale smanjiti kako bi se približile automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. "Naša trenutačna očekivanja su da možemo vidjeti paritet cijena u malim i srednjim električnim automobilima u Sjevernoj Americi i europskim tržištima negdje sredinom 2020-ih".

"Za veće automobile poput SUV-ova i pick-upova, paritet kupnje će vjerojatno doći kasnije, vjerojatno u 2030-ima", kaže voditelj IEA-ine politike energetske tehnologije Timar Guell.

image

BYD Atto 3

BYD Auto

Prema IEA-i, ove bi promjene trebale imati veliki utjecaj na naftnu industriju. Vjeruje se da će sva ova električna vozila uštedjeti oko 5 milijuna barela nafte dnevno 2030. godine. IEA-ino izvješće također naglašava da je Kina jasno vodeća na globalnom tržištu električnih vozila s više od 50% električnih automobila na cestama, učvršćujući svoju poziciju "predvodnika" u industriji.

image

BYD Atto 3

BYD Auto

"U 2022. 35% izvezenih električnih automobila dolazilo je iz Kine, u usporedbi s 25% u 2021.", rekla je IEA. “Europa je najveći trgovinski partner Kine i za električne automobile i za njihove baterije. U 2022. udio električnih automobila proizvedenih u Kini i prodanih na europskom tržištu porastao je na 16%, u odnosu na oko 11% u 2021.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 19:32