Ranije ove godine, Njemačka je tražila način da smanji nacionalnu ovisnost o automobilima koji troše energiju i odlučila je isprobati nešto hrabro: ponudila je mjesečnu kartu za vlak za 9 eura (67,73 kune). Karta je korisnicima davala pravo na pristup cijeloj njemačkoj željezničkoj mreži i mreži javnog prijevoza, s izuzetkom brzih vlakova.
Nadali su se da će shema potaknuti vozače da putuju vlakom umjesto da koriste svoje automobile kako bi riješili energetske probleme zemlje nakon ruske invazije na Ukrajinu. Program će uskoro završiti i, iako su temeljitija istraživanja još u tijeku, prvi nalazi pokazuju da je projekt bio uspješan.
New Statesman izvještava da su njemačke željezničke kompanije prodale 38 milijuna karata u posljednja tri mjeseca, što je otprilike polovica stanovništva zemlje. Ta je popularnost u početku zapravo predstavljala problem, što je dovelo do krcatih vlakova i kolodvora dok su se tvrtke borile da održe korak s novonastalom potražnjom.
Broj putnika vratio se na razine prije COVID-a, što je dobra vijest, ali samo je marginalno smanjio broj putovanja automobilom. Studije u Münchenu pokazale su da su se gužve na cestama smanjile za oko tri posto. To je zato što je većina ljudi koristila vlakove za odmore i putovanja na koja inače ne bi otišli. Ipak, to je značilo da su neki stariji ljudi i drugi s niskim primanjima mogli ići na putovanja koja bi im bila nedostižna.
Osim toga, istraživači su otkrili da je tijekom probnog razdoblja 35 posto ljudi više koristilo tramvaje i autobuse, a 22 posto koristilo se javnim prijevozom po prvi put, otprilike četvrtina tih ljudi koristilo ga je četiri ili više puta tjedno. Podaci o prometu tvrtke Tomtom u međuvremenu su pokazali da su se gužve smanjile u 23 od 26 gradova.
Međutim, prema vozačima, najveća prednost karte bila je to što je pojednostavila putovanje u Njemačkoj. Dok se putnici njemačkom željeznicom obično moraju snalaziti po mnogim cijenama i kompliciranim rutama, jedinstvena cijena karte značila je da vozači mogu lako skočiti s vlaka na tramvaj i autobus kada je to potrebno.
"Ovi rezultati pokazuju da ljudi žele koristiti javni prijevoz - kada je jednostavan za korištenje i kada je pristupačan", rekao je Lukas Iffländer, potpredsjednik udruge putnika Fahrgastverband Pro Bahn. Koncept je također otkrio neke slabosti u njemačkoj željezničkoj mreži, ukazujući na područja koja su nedovoljno opskrbljena tranzitom i druga u kojima se tranzit ne odvija kada bi mogao biti koristan, kao što je kasno noću.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....