Istraživanje je pokazalo kako potrošači imaju malo točnog znanja o samovozećim vozilima i većina njih nije spremna da oni postanu stvarnost.
Studija američkog Indeksa povjerenja u mobilnost (MCI) J.D. Powera za 2022. otkrila je da 65 posto potrošača ne može točno definirati potpuno automatizirana vozila koja se sama voze, a 56 posto njih klasificira trenutne tehnologije za pomoć vozaču kao sustave za samostalnu vožnju.
Studija koju su proveli J.D. Power, Partners for Automated Vehicle Education (PAVE) i MIT Advanced Vehicle Technology (AVT) Consortium također je otkrila da svi potrošači koriste izraze potpomognuta vožnja, pomoć vozaču i poluautonomna kada opisuju razinu 2 i razinu 3 tehnologije.
"Naša je poruka ostala dosljedna", rekla je Lisa Boor, viša menadžerica za usporednu analizu automobila i razvoj mobilnosti u J.D. Poweru. "Sudionici u industriji moraju surađivati kako bi osigurali jasne i dosljedne poruke, a korištenje terminologije usmjerene potrošačima dio je toga. Razumijevanje riječi i fraza koje odjekuju kod potrošača može pomoći u upravljanju pogrešnim predodžbama i poboljšati potrošačevo razumijevanje AV-a, što je zajednički cilj".
Spremnost potrošača za samovozeća vozila ocijenjena je s 39 na ljestvici od 100 bodova, što predstavlja pad od tri boda u odnosu na 2021. Studija je otkrila da potrošači imaju posebno nisku razinu udobnosti vožnje u potpuno automatiziranom, samovozećem vozilu i koristeći potpuno automatizirani, samovozeći javni prijevoz.
Uz to, 55 posto ispitanika reklo je da bi bilo spremno završiti obuku za sigurno upravljanje autonomnim vozilom. 87 posto onih koji kažu da znaju "puno" o autonomnim vozilima reklo je da bi bili spremni završiti obuku za upravljanje njima. 26 posto kaže da koriste značajke aktivne pomoći u vožnji, a od njih 41 posto kaže da su trenutni sustavi maksimalna razina automatizacije koju im je ugodno koristiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....