Na domaće tržište je stigla peta generacija potpuno novog Volkswagena Caddyja, bestselera koji je dosad pronašao tri milijuna kupaca diljem svijeta. Na tržite dolazi kao Kombi, obiteljski monovolumen, gradsko dostavno vozilo i kamper.
Prelazak na modularnu poprečnu platformu (MQB) Golfa VIII vidljiv je već na prvi pogled zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji je produžen s 2682 na 2755 mm te proporcijama novog Caddyja koje u skladu s time djeluju dinamičnije. Dizajneri su upotrijebili tehnički predložak kako bi na temelju toga stvorili potpuno redizajniranu karoseriju, prepoznatljiviju i originalniju nego ikad.
Kada su u pitanju tehnologija i oprema, vanjski dizajn Caddyja opremljenog s maksimalno sedam sjedala odlikuje se brojnim novim značajkama: među njima su posebno veliki panoramski krov sa staklenom površinom od 1,4 m2 te opcijske električne pomoći pri zatvaranju za klizna vrata i stražnji poklopac.
Novost su i kotači od lakog metala veličine 16“ i 17“ te prvi put u veličini 18“ te nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla koja su u vrhunskoj verziji Style dostupna u sklopu serijske opreme.vNovi Caddy dostupan je kao Kombi i monovolumen s paketima opreme Kombi, Caddy, Life i Style te kao gradsko dostavno vozilo u verzijama Cargo i Cargo Maxi (dugi međuosovinski razmak) i kamper Caddy California.
Osim s prednjim pogonom, od proljeća 2021. godine Volkswagen Gospodarska vozila će ovisno o verziji ponuditi i petu generaciju Caddyja s pogonom na sve kotače 4MOTION; to se također odnosi na model Caddy California, a najavljen je i crossoverski Caddy PanAmericana.
Nadalje, unutrašnjost pete generacije Caddyja impresionira novim vrhunskim rješenjima i znatno većom ponudom iskoristivog prostora. Caddy Cargo nudi teretni prostor veličine 3,1 m3 (u skladu s normom SAE V6), dok zapremina u modelu Caddy Cargo Maxi iznosi 3,7 m3.
Potpuno novo konstruirana stražnja osovina pritom usavršava prostor. Kako i zašto je to realizirano postaje jasno ako uzmemo za primjer model Caddy Cargo: u njegov stražnji dio sada se može poprečno utovariti euro paleta.
Od sada maksimalna širina između kućišta kotača iznosi 1239 mm. U novi Caddy Cargo Maxi sada se može utovariti dodatna euro paleta zahvaljujući kliznim vratima koja su proširena na više od 840 mm (širina kod prethodnika: 701 mm), što predstavlja važnu prednost u odnosu na konkurenciju. Maksimalna dužina teretnog prostora do pregradne stijenke iznosi 1797 mm (Cargo) odnosno 2150 mm (Cargo Maxi).
Verzije osobnog automobila i Kombija serijski su u ponudi s pet mjesta za sjedenje. Modeli s dva reda sjedala – bez obzira na to radi li se o kratkim ili dugim varijantama – opcijski se mogu naručiti s trećim redom sjedala, baš kao i njihovi prethodnici. Zahvaljujući dvama dodatnim pojedinačnim sjedalima u stražnjem dijelu vozila, Caddy ubrzo postaje model sa sedam sjedala.
Kombi i obiteljski monovolumen nude kapacitet prtljažnika od čak 2556 litara (uz natovarenost do krova i prvog reda sjedala te izvađeni drugi red sjedala); kapacitet prtljažnika s pet osoba u vozilu uz natovarenost do visine naslona stražnjeg sjedala iznosi suverenih 1213 litara.
Dužina teretnog prostora Kombija i monovolumena do prvog reda sjedala iznosi 1913 mm; između kućišta kotača na raspolaganju stoji maksimalna širina od 1185 mm. Dugi međuosovinski razmak i šira klizna vrata: u novom modelu Caddy Cargo Maxi sada ima dovoljno prostora za dvije euro palete.
Arhitektura prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje odlikuje se novim dizajnom: prvo sučelje za vozača i suvozača pritom čine analogni instrumenti s digitalnim višenamjenskim pokazivačem ili – u sklopu opcijske opreme te u verziji Style u sklopu serijske opreme – novi Digital Cockpit (potpuno digitalni instrumenti).
Ovisno o opremi, u vozilu su serijski ili opcijski dostupni radiouređaji i navigacijski sustavi s dodirnim zaslonima u veličinama dijagonale od 6,5“ (16,51 cm), 8,25“ (20,96 cm) ili 10,0“ (25,4 cm). Fuzijom sustava „Digital Cockpit“ i 10“ premijskog navigacijskog sustava „Discover Pro“ pritom nastaje digitalni izgled prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje: „Innovision Cockpit“.
Također novost u Caddyju: digitalne dodirne površine za funkcije svjetla, vidljivosti, zvuka i izbornika. Tako je rotacijski prekidač za svjetla odslužio svoje – njegovu ulogu od sada preuzima polje s tipkama „Svjetlo & vidljivost“ koje je integrirano sprijeda s lijeve strane u istom vidnom polju i na istoj razini rukovanja kao cockpit i infotainment sustav. Dodatno polje s tipkama ispod središnjeg infotainment sustava i elementa za rukovanje klimom omogućuje brzo i intuitivno rukovanje sustavima potpora te proširenim funkcijama klima-uređaja i parkirnim funkcijama putem takozvanih tipki za izravni pristup.
Pet od ukupno 19 sustava potpora predstavlja novitet u Caddyju, dok su ostali sustavi takoreći temeljito redizajnirani i prošireni brojnim funkcijama: u novitete se ubraja Travel Assist koji prvi put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu omogućuje potpomognutu vožnju u cjelokupnom rasponu brzine. U kombinaciji sa sustavom „Travel Assist“ novo koncipirano višenamjensko kolo upravljača modela Caddy opremljeno je kapacitivnim senzorima. Razlog tomu je što bi vozač iz pravnih i sigurnosnih razloga trebao stalno nadzirati sustav.
Potpora za skretanje pritom može pružiti dodatnu podršku, primjerice kod izbjegavanja sudara pri prelasku preko suprotnog voznog traka. Još jedan novitet u Caddyju koji je time prvi put dostupan u A segmentu gradskih dostavnih vozila predstavlja potpora za manevriranje prikolicom "Trailer Assist“ poznata iz Craftera (pojednostavljuje manevriranje prikolicom pri vožnji unatrag).
Motori: dizelski 2.0 TDI dolazi u varijantama od 75 KS, 102 KS i 122 KS koji su upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ili po želji 7-stupanjskim mjenjačima s dvije spojke.vKombinirana potrošnja novog Caddyja 2.0 TDI sa 102 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem iznosi 4,8 l/100 km prema Novom europskom ciklusu vožnje dakle 1,4 l/100 km manje u odnosu na usporedivi motor Caddyja prethodne generacije koji je sada zamijenjen.
Prvi se put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu primjenjuje "twindosing“: emisije dušikovih oksida (NOx) značajno su smanjene u odnosu na prethodni model zahvaljujući dvama SCR katalizatorima i realiziranom dvostrukom ubrizgavanju AdBlue sredstva. Time se TDI motori Caddyja ubrajaju među najčišće turbodizelske motore na svijetu. Od benzinaca je u ponudi 1.5 TSI od 114 KS, a kasnije će stići i motor na zemni plin s turbopunjačem (TGI motor izrađen na temelju TSI motora sa 130 KS) te plug-in hibridna verzija.
Prodaja novog modela Caddy 5 već je počela, a trenutno se nude sve varijante motora i pogona za Caddy Cargo (osim 4motion i CNG), počevši s Caddy Cargo 2.0 TDI sa 75 KS po cijeni od 123.828 kuna plus PDV i benzincem Caddy Cargo 1.5 TSI s 114 KS po cijeni od 126.631 kuna + PDV. U ponudi su i putničke (M1) varijante Kombi, Caddy, Life i Style, počevši s modelom Caddy Kombi 2.0 TDI sa 75 KS po cijeni od 189.357 kuna do registracije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....