Povodom prvu godine Stellantis grupe, automobilske mega kompanije nastale udruživanjem PSA i FCA grupa, izvršni direktor Carlos Tavares posjetio je dvije talijanske tvornice Termoli i Pratola Serra.
Tijekom posjeta tvornici Termoli, direktor je govorio o raznim temama uključujući i onu elektrifikaciju, izrazivši vrlo kritičan stav o politici koja je nametnula prelazak na ovaj oblik mobilnosti, o čemu smo već izvještavali. Tavares je potom posjetio pogon Pratola Serra, inicijalno tvornicu Fiata nedaleko Napulja gdje je iznio zanimljive nove detalje strategije Grupe. Kako je najavljeno, novi službeni poslovni plan bit će predstavljeni 1. ožujka 2022. godine.
U razgovoru s upravnim odborom radničkog vijeća, izvršni direktor Stellantisa potvrdio je ulaganje Grupe od 30 milijardi eura za elektrifikaciju, ne skrivajući ambiciozne ciljeve rasta za sljedećih nekoliko godina.
No, iako Grupa radi na elektrifikaciji, i dalje će biti mjesta za tradicionalne motore, uključujući i dizelske. Konkretno, novi dizelski motor Euro 7 pod nazivom B.B2, koji je trenutno u naprednoj fazi planiranja. Motor bi za 14 do 16 mjeseci trebao biti spreman za ugradnju u automobile i gospodarska vozila marke Stellantis. To znači da možemo očekivati novi dizelski motor u nekim modelima marki poput Alfa Romeo, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot...
A vraćajući se na temu elektrifikacije, Tavares je rekao da će u kratkom roku svi brendovi Stellantis grupe imati barem jedno 100 posto električno vozilo na listi. Kako bi se postigli ciljevi elektrifikacije, od 2024. godine počinje proizvodnja hibridnih i električnih vozila u svim Stellantisovim tvornicama.
Dolazak u proizvodnju novog dizel motora svakako je dobra vijest za ponovno pokretanje proizvodnog pogona u Pratola Serri i ljude koji su tamo radili godinama, ali gdje će se proizvoditi i komponente za elektrificirane automobile.
Očito, Tavares je i dalje zbunjen politikom koju je "nametnula" Europska unija koja snažno gura prema električnoj mobilnosti. S obzirom da politički dirigirana dolazeća norma Euro 7 praktički benzince i dizelaše čini neisplativim za razvoj zbog vrlo nisko postavljene ljstvice za emisiju štetnih plinova, Stellantis je očigledno odlučio da će se uhvatiti u koštac i plasirati Euro 7 dizelaš.
Proces koji bi mogao izostaviti čak i srednju klasu koja možda neće moći kupiti električni automobil s obzirom na veće troškove. Za to je, kao što smo nedavno vidjeli, Tavares zatražio od svijeta politike ekonomsku podršku potrošačima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....