Postoje modeli poput Volkswagen Golfa, Opel Astre, Porschea 911 ili Jeepa Wranglera koji su bezvremenski i koji se nekako uspijevaju prodavati već desetljećima. Međutim, postoje i automobili koji jednostavno nestanu ubrzo nakon lansiranja na tržište, često samo nakon godinu dana. I dok ponekad proizvođači najavljuju odlazak, nekad se modeli "potajno" povlače.
Renault Latitude (2011. - 2012.)
Renault Latitude bila je limuzina srednje klase bazirana na korejskom Samsungu SM5, i namjeravala je zamijeniti Vel Satis koji je ukinut krajem 2009. godine. U Europi se Latitude uglavnom nudio u samo jednoj razini opreme, a na izboru su bila tri motora: 2,0-litreni Nissanov benzinac sa 140 KS, dizelaš iste zapremnine od 173 KS i 3,0-litreni V6 dizel s 241 KS.
Model se prodavao u Aziji, Australiji i Istočnoj Europi 2010., i tamo je ostao do 2015. godine. Međutim, u Zapadnoj Europi, potražnja je bila toliko niska da je nakon kasnijeg lansiranja na tržište 2011. Latitude ukinut u listopadu 2012. godine. U Njemačkoj je primjerice registrirano samo 395 primjeraka.
Maserati Chrysler TC (1989. - 1991.)
Kabriolet Chrysler TC izrađen na skraćenoj platformi Dodgea Daytone, razvijen u zajedničkoj suradnji s Maseratijem, budući da je tadašnji izvršni direktor američke automobilske kompanije Lee Iacocca zadržao dobar odnos s Alejandrom de Tomasom.
Razlog neuspjeha bila je prilično velika cijena kabrioleta, iako je bio previše sličan puno jeftinijem Chrysleru LeBaronu. Nakon početka proizvodnje 1989. godine, nakon što je u Milanu proizvedeno samo 7300 primjeraka, model je 1991. bio ukinut, a proizvedeni primjerci su se prodavali još naredne tri godine.
Lotus Elan Typ M100 (1989. - 1992.)
Model M100 je bio roadster s pogonom na prednje kotače koji je predstavljen 1989. godine nakon što je Lotus zamalo bankrotirao nakon smrti osnivača kompanije Colina Chapmana 1982. godine. Po Prvi put u Lotusu predstavljen je automobil s pogonom na prednje kotače. Ispod poklopca motora bio je 1,6-litreni četverocilindraš postavljen poprečno, a posuđen je od Isuzua.
Proizvođač je polagao velike nade u model i iako je Elan bio jeftin, lak za vožnju i kvalitetan, nije mogao ispuniti očekivanja, pa je GM (tadašnja matična tvrtka Lotusa) 1992. godine okončao projekt.
Mercedes Vaneo (2001. - 2005.)
Odmah nakon što je Vaneo predstavljen na IAA-u u Frankfurtu 2001. godine, bilo je jasno da je model utemeljen na A-klasi (20 cm viši, 41 cm duži). Model je uvijek bio ispod DaimlerChryslerovih očekivanja, ali ipak je proizveden u 55.000 primjeraka u tvornici Ludiwgsfelde.
Udobnost sjedenja, nedostaci kvalitete i cijena bili su kritizirani od samog početka. Vaneo je stoga ukinut nakon manje od četiri godine. I tek nakon višegodišnje pauze model Citan, baziran na Renault Kangoou, dolazi kao nasljednik 2012. godine.
Smart Forfour 1. Generacija (2004. - 2006.)
S modelom Forfour, Smart je želio proširiti asortiman i ponuditi model s više od dva sjedala. Prva generacija bila je zajednički projekt i mali automobil je dijelio platformu i tehnologiju sa šestom generacijom Mitsubishija Colta.
Bio je dugačak 3,75 metra i nudio se s benzinskim motorima od 64 do 177 KS i dva dizelaša od 68 i 95 KS. U početku je bio prilično uspješan - 2004. se očekivala prodaja od 50.000 jedinica, no na kraju je proizvedeno čak 59.100 primjeraka. Međutim, samo godinu dana kasnije prodaja je otišla u negativnom smjeru i DaimlerChrysler je 24. ožujka 2006. obustavio proizvodnju.
Suzuki Vitara X-90 (1996. - 1997.)
Suzukijeva Vitara X-90 trajala je samo 13 mjeseci prije nego što je ukinuta u svibnju 1997. godine. Dvosjed zapravo ima sve ono što ste u devedesetima mogli smatrati da je ‘cool‘. Osnova je, naravno, bila Vitara. Ispod poklopca bio je 1,6-litreni benzinski četverocilindraš od 97 KS koji je hvatanje stotke omogućio za 15 sekundi, na putu do maksimalne brzine od 140 km/h.
Međutim, neobičnost modela na kraju je bio i razlog neuspjeha. Metalni ili stakleni Targa krov, koji se mogao skinuti kako bi se od vozila napravio kabriolet SUV nije se svidio kupcima.
Fiat 124 Spider (2016. - 2020.)
Broj 124 u Fiatu je zaista važan. Izvorni model proizvodio se dosta dugo, od 1966. do 1985. godine. Nažalost, uspomene na njega nisu olakšale stvari modelu iz 2016. godine. Roadster je baziran na Mazdi MX-5, koja je još uvijek dostupna. Glavne razlike bile su u tome što je Fiat koristio mjenjač treće generacije MX-5, koji se bolje nosio s turbo motom. Mazda se, s druge strane i dalje oslanjala na atmosferske motore.
U studenom 2019. najavljeno je da se u Njemačkoj trebaju prodavati samo preostale zalihe modela. Za ostala tržišta, Fiat 124 Spider proizvodio se do 2020. godine.
Range Rover Evoque Cabrio (2016. - 2018.)
Kabrio izvedbe SUV-ova nisu neobične za Land Rover ili Range Rover. Serija I već je bila dostupna bez krova, a Freelander se također mogao naručiti s uklonjivim stražnjim dijelom. Zbog toga se Range Rover upitao zašto ne bismo ponudili Evoque kao varijantu s troja vrata i bez krova? 2016. godine je to napravio, i trebalo vam je najmanje 375.000 kuna da dobijete jednog.
Dvije godine poslije, u sklopu predstavljanja druge generacije Evoquea, SUV kabrioletu su dani bili odbrojani.
Opel Karl (2015. - 2019.)
Karl je trebao biti nenadmašno pristupačan početni model u Opelovom asortimanu. Nazvan je po sinu osnivača kompanije, a osnovna cijena određena je na 75.000 kuna. Željeli su imati alternativu Adamovom modelu, koji je također bio jeftin.
Ali mikroautomobil koji dijeli tehničku osnovu s Chevroletom Sparkom jednostavno se nije mogao afirmirati. Unatoč brojnim posebnim modelima i pokušajima generiranja određene privlačnosti, nakon četiri godine bilo je gotovo. Od sada, jeftine nove automobile možete kupiti samo od Dacije.
Mercedes-Benz X-klasa (2017. - 2020.)
18. srpnja 2017., Mercedes je skinuo veo s pick-upa. Četiri mjeseca kasnije, prve X-klase su bile dostupne kupcima po cijeni od 37.000 eura (278.000 kuna). 2018. godine prodalo se samo 16.700 primjeraka, a sljedeće godine samo 15.300. Jasno je, model nije ispunio očekivanja proizvođača.
Problem je bio što je kamionet s trokrakom zvijezdom bio identičan znatno jeftinijim modelima poput Nissana Navare i Renaulta Alaskana. Tako je X-klasa funkcionirala u zemljama s visokom kupovnom moći, ali osnovna tržišta uvijek radije koriste jeftinije varijante.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....