Društvene mreže ljubitelja automobila prepune su hashtagova #spasimomanualac, no većina njih, koji kupuju sportske automobile odlučuju se za verzije s automatskim mjenjačem. Izvješća ukazuju na padanje stope korištenja 'tri pedale' u posljednjim godinama, zbog čega proizvođači automobila proizvode više automatskih verzija u odnosu na manualne.
Naravno, postoje iznimke, i čini se da je gotovo uvijek riječ o Porscheu. Proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta nedavno je izjavio da se čak 70 posto kupaca njihovog 911 GT3 u Sjedinjenim Američkim Državama odlučuje za manualni mjenjač. Aston Martin do sada se trudio #spasitimanualac, no izgleda da su mu u britanskoj tvornici superautomobila dani odbrojani, s obzirom na nedavnu izjavu direktora kompanije.
Naime, to je otkriveno prilikom intervjua s novinarima, nakon što je izvršni direktor Aston Martina Tobias Moers za CarSales izjavio da će redizajn V8 Vantagea AMR dostupan biti samo s automatskim mjenjačem. Ni Vanquish neće dobiti papučicu za kvačilo, iako je superautomobil prvotno najavljen s manualnim mjenjačem.
Bivši direktor Andy Palmer je prije nešto više od pet godina spomenuo kako će 'Aston Martin biti posljednji svjetski proizvođač automobila koji će nuditi sportske automobile s ručnim mjenjačem'. Pa, vremena i pozicije direktora se mijenjaju, stoga izgleda da će Porsche biti posljednje utočište za ljubitelje ručnih mjenjača.
Zašto je došlo do nagle promjene u Aston Martinu? Tobias Moers objašnjava da 'ljudi moraju shvatiti kako se sportski automobili brzo mijenjaju. S obzirom na to da proizvođači u svoje automobile stavljaju sve više snage i baterije, razumljivo je zašto je manualac sve manje izvediv'. Ima tu istine, s obzirom na to da je potražnja za ručnim mjenjačima naglo pala, barem u vrhunskim sportskim automobilima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....