Globalna nestašica čipova vrlo je stvarna i utjecala je na cjelokupni raspored proizvodnje automobilske industrije.
U prvih nekoliko mjeseci ove godine zatvorene su montažne tvornice raznih proizvođača, dok je Toyota, jedan od najvećih svjetskih proizvođača, zatvorila tvornice u SAD-u, Kanadi, Meksiku i drugim dijelovima svijeta.
Posljednji proizvođač automobila koji se u nestašici čipova 'potrošio' je Mercedes-Benz, koji je njemačkim medijima otkrio da bi njegovi kupci mogli čekati na naručeni automobil i više od godinu dana. Informacija je stigla od samog vrha, od direktora Daimlera Ole Kallenius.
'Potražnja je velika u Mercedes-Benzu, a istodobna nažalost postoje ozbiljna ograničenja', navodi Kallenius.
'Za neke modele vrijeme čekanja je duže nego što bismo htjeli, u nekim slučajevima i više od godinu dana'.
Prema Mercedesu i BMW-u, globalna nestašica čipova mogla bi potrajati do 2023. godine, a pojavila se kao temeljni učinak pandemije koronavirusa.
Ipak, utjecaj na proizvodnju vozila sljedeće godine bi trebao biti manji.
Treba se osvrnuti i na izvješće iz kolovoza koje navodi da Mercedes eliminira V8 od 2022. godine u SAD-u zbog problema s globalnim opskrbnim lancem. Međutim, njemački proizvođač automobila je nedavno tome proturječio, navodeći da je otkazivanje V8 posljedica problema s kvalitetom, a ne opskrbom.
Ipak, unatoč procesu elektrifikacije koji u automobilskoj industriji ulazi 'u 6. brzinu', glavni zamjenik Mercedes-AMG-a Philipp Scheimer je na IAA-u u Münchenu rekao kako će Mercedesov V8 još biti prisutan najmanje 10 godina zbog vrlo velike potražnje diljem svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....