Dok se Europa zalaže za postupno ukidanje fosilnih goriva, pet najvećih članica Europske unije godišnje ulažu milijarde eura u subvencioniranje službenih automobila pokretanih benzincima i dizelašima.
Radi se o iznosu od 42 milijarde eura godišnje!
Studiju je naručila skupina za zaštitu okoliša Transport & Environment (T&E), koja umjesto toga poziva na više subvencija za električna vozila.
Italija daje 16 milijardi eura subvencija za službene automobile na fosilna goriva, a slijedi Njemačka koja daje 13,7 milijardi eura.
Francuska i Poljska osigurale su 6,4 milijarde eura, odnosno 6,1 milijardu eura godišnje.
Tvrtke nude automobile kao povlastice za zaposlenike, često uz značajne subvencije, uključujući kompenzaciju poreza i beneficije potrošnje goriva.
Otprilike 15 milijardi eura u četiri zemlje odlazi na subvencioniranje SUV vozila, pokazalo je istraživanje. Vozači službenih automobila primaju prosječnu godišnju poreznu olakšicu od 6.800 eura, u rasponu do 21.600 eura za veće modele.
Službeni automobili čine oko 60 posto prodaje novih automobila u Europi, piše Reuters.
‘Ovo je potpuno nelogično i neprihvatljivo da još uvijek ulažemo milijarde novca poreznih obveznika u tehnologiju koja je potpuno kontradiktorna programu zelene tranzicije Europske komisije", rekao je za Reuters direktor flota T&E-a Stef Cornelis.
Krajem prošle godine, istraživanje njemačkog Auto Bilda otkrilo je najpoželjnije službene automobile za 2023. godinu. Riječ je o tradicionalnom izboru kojeg provode svake godine prema glasovanju njemačkih čitatelja.
Kompletnu listu najboljih službenih automobila po klasama pronađite OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....