Kina je vodeća u industriji baterija za električna vozila, a sada želi postati ključni proizvođač "solid-state" baterija i to uspostavom ogromnog konglomerata velikih proizvođača baterija, istraživača i vladinih dužnosnika.
Konzorcij, nazvan "Platforma za inovacije" u suradnji na kineskim solid-state baterijama (CASIP), okuplja CATL, BYD-ovu baterijsku diviziju FinDreams Battery, CALB, Svolt Energy Technology, EVE Energy i Gotion High-tech, uz proizvođače automobila Nio i BYD.
Ove tvrtke predstavljaju šest od 10 vodećih svjetskih proizvođača automobilskih baterija, a očekuje se da će se uključiti i drugi kineski proizvođači automobila u državnom vlasništvu. Cilj je izgraditi opskrbni lanac za solid-state baterije do 2030. godine
CASIP će također raditi na temeljnom istraživanju, ključnim tehnologijama te zajedničkom razvoju i proizvodnji električnih vozila sa solid-state baterijama. Uključeni su i nekoliko ključnih članova vlade, uključujući Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije, Ministarstvo znanosti i tehnologije, Povjerenstvo za nadzor i upravljanje imovinom Državnog vijeća i Nacionalnu upravu za energetiku.
Na događaju u povodu pokretanja konzorcija, potpredsjednik Odbora za ekonomska pitanja Kineske narodne političke savjetodavne konferencije, Miao Wei, izjavio je da će "više od polovice novih automobila biti modeli s novom vrstom energije do 2025. ili 2026." i "trebamo iskoristiti veliko tržište novih energetskih vozila kako bismo ostvarili rani razvoj solid-state baterija." Vrhunski proizvođači baterija i automobila suprotstavit će se Toyoti.
Nikkei Asia izvještava da japanska tvrtka posjeduje više od 1300 patenata za solid-state baterije dok kineske tvrtke zajedno imaju manje od 100. Toyota je partnerstvom s rafinerijom nafte Idemitsu Kosan i cilja na komercijalizaciju solid-state baterija 2027. i 2028. prije masovne proizvodnje.
"Umjetna inteligencija mijenja način istraživanja i razvoja materijala i značajno ubrzava brzinu istraživanja i razvoja solid-state baterija", dodao je profesor Ouyang Minggao s Sveučilišta Tsinghua, također uključen u konzorcij. "Do 2030. imat ćemo veće izglede za postizanje proboja u industrijskoj proizvodnji solid-state baterija."
Što su solid-state baterije?
Sadašnje litij-ionske baterije imaju nekoliko nedostataka: njihov iskoristivi kapacitet s vremenom se smanjuje, previše se griju, što znači da mogu zahtijevati rashladne sustave koji dodaju još veću težinu, a budući da sadrže tekući elektrolit, nisu stabilne i mogu se zapaliti ili eksplodirati.
Solid-state baterije zamjenjuju tekući gel čvrstim oblikom. Također imaju do 10 puta veću gustoću energije od litij-ionskih baterija, što znači da su manje i lakše, te bi se trebale puniti brže, biti sigurnije u nesrećama i imati dulji vijek trajanja.
Zaključeno je da bi baterije u čvrstom stanju (solid-state) mogle stvarno promijeniti električne automobile. Bit će lakše, sigurnije, i brže će se puniti, a ako poslušate tvrdnje nekih proizvođača automobila, mogli bi se naći u prodaji za otprilike pet ili šest godina.
No, solid-state baterije trenutačno je teško proizvesti jer se tvrtke bore da dizajniraju čvrsti elektrolit koji je kemijski inertan, dobro provodi ione između elektroda i neće puknuti od širenja i skupljanja tijekom upotrebe. Zato i ne čudi da je Kina stvorila toliki konglomerat po tom pitanju jer bi prelazak sa litij-ionskih na novu vrstu ovakvih baterija predstavljao gotovo pa kvantni skok i omogućio bržu i masovniju elektrifikaciju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....