DIVOVI S ISTOKA

Najveća prijetnja tradicionalnim markama: Ovo su kineski proizvođači koji žele osvojiti svijet

U međuvremenu su se u Kini etablirali brojni snažni proizvođači koji se više ne brinu kako preživjeti već gledaju na to kako osvojiti svijet

BYD Explorer No. 1 brod

 Wang Feng/Xinhua News/Profimedia

Tijekom posljednjih petnaestak godina u Kini se pojavilo više od 100 novih proizvođača automobila. Tako tamo trenutno ima 140 marki automobila, a njihov broj i dalje raste "kao gljive nakon kiše". Novo izvješće JATO Dynamicsa sada daje aktualnu sliku kineske autoindustrije i otkriva koji su njeni najozbiljniji igrači.

Čak 140 različitih marki automobila u Kini je ogroman broj usporedimo li to s oko 50 marki u Europi i samo 14 u SAD-u i Japanu. No, brza pojava brojnih novih igrača u Kini znači da je tržište sve više zasićeno, a konkurencija oštra. Prvi izazov s kojim se ti brendovi suočavaju je nacionalni opstanak, nakon čega slijedi globalno širenje. Nekad obećavajući proizvođači kao Zotye, Qoros i Borgward više ne postoje, a druge tvrtke kao što su Aiways, Hiphi i Weltmeister bore se za opstanak.

No s druge strane u međuvremenu su se etablirali brojni snažni proizvođači koji se više ne brinu kako preživjeti već gledaju na to kako osvojiti svijet. U nastavku donosimo pregled najsnažnijih kineskih korporacija koji su velika opasnost na etablirane proizvođače sa zapada te iz Japana i Koreje.

SAIC

image

MG4 EV XPower

MG

SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) je najveći kineski proizvođač automobila u smislu ukupne prodaje. Tvrtka je u državnom vlasništvu, a najuspješniji brend tvrtke je MG .Prošle je godine SAIC prodao 3,59 milijuna vozila diljem svijeta, a MG je činio gotovo dvije trećine prodaje. Uz "vlastite" brendove, SAIC ima zajednička ulaganja s Volkswagen grupom i General Motorsom, preko kojih je tvrtka također stekla specifična znanja za svoje globalne planove širenja.

BYD

image

BYD Atto 3

Profimedia

BYD je osnovan 2003. godine i rastao je kao nijedna druga kineska automobilska tvrtka. Tvrtka također proizvodi baterije i posjeduje nekoliko drugih marki, među kojima su Denza, Dangwang i Fang Cheng Bao. Godine 2019. BYD je također pokrenuo zajedničko ulaganje s Toyotom za istraživanje i razvoj vozila na baterije. Prošle je godine BYD postao drugi električni brend na svijetu, odmah iza Tesle.

Chery

image

Chery Omoda 5

Chery

Iako Chery već ima široku paletu marki, uključujući Kaiyi, Exceed i Jetour, tvrtka se pokušava globalno proširiti s markama Omoda i Jaecoo. Među svim kineskim proizvođačima oni su i najveći izvoznici jer u inozemstvu prodaju više od 50 posto svoje proizvodnje. Jedini značajniji joint venture sa stranim proizvođačima je onaj s Jaguar Land Roverom 2012. godine .

BAIC

image

ArcFox Kaola

Arcfox Media

Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) postoji od 1958. godine i ima burnu povijest. Danas proizvodi većinu taksija u Pekingu pod markom "Beijing", no tu su i mnoge druge marke kao što su Arcfox, BAIC i Foton. U 2023. BAIC je prodao 1,13 milijuna vozila, od čega je 190.000 izvezeno u inozemstvo. Tvrtka ima zajednička ulaganja s Mercedesom i Hyundaijem .

Geely

image

Zeekr X

Zeekr

Jedini kineski proizvođač koji posjeduje više zapadnih marki automobila je Geely. On je povezan s više od 14 marki širom svijeta, a među njima su i ZEEKR, Volvo, Polestar i Lotus. Zanimljivo, po broju marki Geely je na istoj razini kao i Stellantis koji također posjeduje 14 marki.

Great Wall Motor

image

Haval H6

Haval Media

Great Wall Motor je kineski stručnjak za SUV i pick-up kamionete, koji zajedno čine 99% ukupne prodaje grupe u 2023. godini. Marka Haval fokusirana je isključivo na SUV vozila, koja čine 60% ukupne prodaje u 2023., dok se Great Wall fokusira na srednje i velike pick-up kamionete, a tu je i marka TANK. BMW Grupa je također odabrala GWM za razvoj novog električnog Minija od strane tvrtke Spotlight Automotive.

Changan

image

Deepal S7

Deepal Media

Changan Automobile je još jedna važna kineska grupacija koja je prošle godine prodala 2,55 milijuna vozila, a iako se fokusira na prodaju vozila u Kini, također proizvodi za Mazdu i Ford. Nedavno su lansirani brendovi Deepal, Qiyuan i AVATR, visokotehnološki brend proizveden u suradnji s Huaweijem.

GAC grupa

image

GAC Hyper SSR

Guangzhou Automobile Group (GAC Group) osnovana je 2008. godine i brzo je uspjela postati jedan od pet najvećih proizvođača BEV-a u svijetu. U 2023. godini tvrtka je prodala 2,51 milijuna vozila, od čega 892.000 pod vlastitim markama AION, Hyper i GAC (Trumpchi). Od toga su 486.000 bili čisto električni automobili, što znači da GAC ​​grupa ima jedan od najvećih tržišnih udjela u električnim vozilima. Preostalih 1,61 milijuna prodanih primjeraka u 2023. dolazi iz zajedničkog ulaganja GAC ​​grupe, Toyote i Honde.

Dongfeng

image

Forthing T5 EVO

Željko Puhovski/ CROPIX

Dongfeng ima veliki obujam prodaje i šest različitih vlastitih marki, uključujući M-Hero, Voyah i Forthing, kao i zajednička ulaganja s Hondom, Nissanom, Infinitijem Peugeotom i Citroënom. Prošle godine grupa je prodala 2,09 milijuna vozila, što je pad od 15% u odnosu na 2022.

SGMW

image

Baojun Yunhai

Baojun Media

SGMW je osnovan 2002. godine i zajedničko je ulaganje između SAIC-a, General Motorsa i Wulinga. U razvoju svoje ponude, proizvođač automobila se uvelike oslanjao na dizajn i tehnologiju postojećih GM modela, etablirajući se na tržištima kao što su Indija i jugoistočna Azija. GM je iskoristio ovu suradnju za izvoz svojih proizvoda u Latinsku Ameriku po konkurentnim cijenama.

FAW

image

Hongqi H9+ "White Yulan

Hongqi

Osnovan 1956., First Automotive Works (FAW) matična je tvrtka Hongqija, brenda luksuznih automobila koji se oduvijek smatrao službenim vozilom Komunističke partije. Ostale marke uključuju Bestune i Jiefang. Grupacija također proizvodi automobile za Volkswagen i Toyotu. Samo u 2023. godini 2,12 milijuna od 2,64 milijuna proizvedenih vozila imalo je logo Volkswagena ili Toyote.

JAC

image

Sehol Yao

Sehol Media

U 2023. godini JAC je prodao 592.500 vozila, što je povećanje od 18% u odnosu na 2022. godinu. U 2020. brend je osnovao zajedničko ulaganje s Volkswagenom kako bi stvorio Sol, brend koji je sada u isključivom vlasništvu Volkswagena. Kao rezultat toga, JAC je nastavio proizvoditi svoja vozila pod markom Sehol i uspio se nametnuti na nekoliko tržišta u razvoju u Euroaziji, Africi i Južnoj Aziji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 11:48