Ponuda snažnih električnih automobila posljednjih godina raste kao gljive nakon kiše. Modeli s 400, 500 i više KS postali su sasvim uobičajeni i nude ih mnogi proizvođači. Oni obećavaju strelovita ubrzanja ali nude malo emocija u vožnji, te tako nisu previše atraktivni ljudima u kojima "vrije strast za vožnjom".
Hyundai je to odlučio promijeniti.
Novi Ioniq 5 N nije samo najsnažniji cestovni Hyundai u povijesti već bi svojim vlasnicima trebao pružiti mnogo emocija i zabave u vožnji koja nije ograničena samo na ubrzavanje po ravnoj cesti do 100 ili 200 km/h.
Hyundai je sa svojim N modelima stekao široku bazu fanatičnih sljedbenika, a sada to pokušava proširiti i na segment električnih auta. Ioniq 5 n dolazi u prepoznatljivoj "baby plavoj" boji (Hyundai je zove Performance Blue) koja poznavateljima Hyundaija daje jasan znak - ovo je brzo i zabavno.
Tu su i veliki stražnji spojler te mnogi drugi aerodinamički detalji koji daju do znanja da se ne radio o običnom Ioniqu 5. Da ne bi bilo zabune, plava boja nije jedini izbor, nudi ih se još devet. N ima kotače od čak 21 cola koji sakrivaju ogromne diskove kočnica visokih performansi (400 mm sprijeda, 360 mm straga).
Unutra, uz dva dobro poznata 12,3-inčna zaslona na armaturnoj ploči, dominiraju sportska školjkasta sjedala s nižim položajem sjedenja i novi N-exclusive upravljač s četiri namjenske tipke za različite načine rada.
Konstrukcija auta je znatno ojačana u odnosu na klasični Ioniq 5. Auto je dobio brojna ojačanja karoserije i šasije, kao i dodatna 42 vara i 2,1 metar dodatnih strukturalnih ljepila kako bi se poboljšala krutost karoserije.
Ojačani su i nosači motora i baterije te je poboljšano mnogo drugih sitnica. Tu je i potpuno novi ovjes, pa u vožnji novi N nema previše zajedničkog sa svojom osnovom.
Sve to je i bilo nužno jer automobil je dobio pogon dostojan pravog superautomobila. Dva elektromotora (na prednjoj i stražnjoj osovini) imaju ukupnu snagu od čak 650 KS, a najveći okretno moment iznosi 770 Nm. Za isporuku električne energije je zadužena nova baterija od 84 kWh koja zahvaljujući većoj gustoći energije zauzima isto toliko mjesta kao i dobro poznata baterija od 77,4 kWh.
Ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3,4 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 258 km/h. No te vrijednosti bi se još mogle malo promijeniti, jer proces homologacije je još u tijeku. Iz istog razloga još nema podataka o dosegu ili potrošnji.
Na početku smo spomenuli emocije, no kako ih Hyundai namjerava potaknuti? Ukratko: s beskonačnom količinom softvera, sustava i funkcija.
S jedne strane tu je N Drift Optimizer, koji je namijenjen pojednostavljenju vožnje s preupravljanjem (u prijevodu driftanju). Tu je i aktivna raspodjela okretnog momenta, koja se može namjestiti u jedanaest stupnjeva. Diferencijal s elektroničkom blokadom (e-LSD) kontrolira prijenos snage na stražnje kotače, poboljšava upravljanje pri velikim brzinama i kompenzaciju proklizavanja. Tu je i elektronički kontroliran ovjes s većim prilagodljivim amortizerima.
Najzanimljivije funkcije kada su u pitanju emocije su N e-shift i N Active Sound. Zapravo, N e-shift simulira ponašanje 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom N modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, kontrolirajući izlazni okretni moment motora i reproducirajući osjećaj trzanja između promjena stupnjeva prijenosa. Nudi i različite razine simuliranog kočenja motorom.
N Active Sound može proizvesti tri različita zvuka, a s "Ignition" načinom rada oponaša N motor s unutarnjim izgaranjem uključujući i buku ispuha putem osam unutarnjih i dva vanjska zvučnika.
Hyundai je mislio i na one koji se sa svojim Ioniqom 5 N žele zabaviti na trkaćoj stazi. Ovdje bi N Launch Control trebao osigurati maksimalnu trakciju za najbrže moguće ubrzanje s mjesta. Osim toga, korištenje energije na stazama može se optimizirati putem N Race funkcije.
Funkcija "Sprint" daje prioritet hlađenju za duže boravke na stazi i pomaže u stvaranju performansi za postizanje rekordnih vremena kruga. "Endurance" maksimizira domet smanjenjem performansi na trkaćoj stazi, što rezultira sporijim porastom temperature.
Hyundai još nije otkrio kada njihov novi auto dolazi u prodaju. U Europi bi se trebao pojaviti negdje oko ožujka ili travnja iduće godine. Cijena se također ne zna, no pretpostavlja se da bi mogla iznositi oko 75.000 eura za osnovnu izvedbu.