Nova Praga Bohema je 1,3 milijuna dolara vrijedan "Nissan GT-R" te jedna od najbolje čuvanih automobilskih tajni Češke Republike s više od 100 godina povijesti i nebrojenim godinama modernog trkaćeg iskustva. Sada će svoju umješnost brušenu na svjetskim trkaćim stazama staviti na javne ceste s vrlo ograničenim brojem Bohema.
Pokreće ga 3,8-litreni V6 s dva turba iz Nissana GT-R, motor koji stiže ravno iz Japana u Ujedinjeno Kraljevstvo kako bi ga modificirao Litchfield. Tuner je smjestio motor niže u automobilu čime je spriječen rizik od izbijanja ulja pri velikim brzinama u zavojima.
Osim toga, Litchfield je dodao vlastite turbine kako bi ga učinio još pouzdanijim i povećao snagu do 710 KS (522 kW) pri 6800 o/min i 724 Nm okretnog momenta. Te brojke se prenose kroz Hewland sekvencijalni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa. Njegova robotska spojka omogućuje poluautomatski način rada za udobnije krstarenje cestom.
Motor i mjenjač postavljeni su neovisno o monokoku od karbonskih vlakana koji je dizajniran s Praginim godinama iskustva na stazi, kako bi se maksimalno umanjile rezonantne vibracije. Na monokok su pričvršćeni dijelovi od istog materijala koje su u potpunosti dizajnirane u tvrtki. Inženjerski i dizajnerski timovi testirali su automobil u zračnom tunelu F1 kako bi osigurali ne samo da dobro izgleda, već i da može isporučiti 900 kg potisne sile pri 250 km/h.
To je gotovo cijela težina automobila u potisnoj sili. Zahvaljujući karbonskoj konstrukciji, koja je posebno odabrana kako bi smanjila težinu, automobil teži manje od 1000 kg. Postiže 100 km/h za manje od 2,3 sekunde, dok dostiže osjetnih 299 km/h, za što Praga tvrdi da je najveća brzina koja se realno može postići na većini trkaćih staza.
Poput mnogih trkaćih automobila, Praga Bohema će imati vodoravno postavljene podesive amortizere koje se upravljaju potisnom polugom. Spajaju se s kotačima koji pokrivaju karbonsko-keramičke diskove promjera 380 mm s čeljustima sa šest klipova.
Kako bi osigurao da bude jednako dobar na stazi kao i na cesti, Praga se okrenula svom starom prijatelju, bivšem vozaču F1 i sadašnjem asu IndyCara, Romainu Grosjeanu. “Bio sam zadivljen nevjerojatnim performansama Boheme na stazi, pristupačnošću na cesti i lakoćom prijelaza s jedne u drugu", kaže Grosjean.
“Praga je uistinu ispunila moj izazov! Na cesti se vozite glatko, auto eliminira neravnine, možete razgovarati sa suvozačem i sve je mirno i OK. Zatim jednostavno promijenite fokus i na stazi ste".
U međuvremenu, Praga kaže da je cilj bio dizajnirati automobil koji je dovoljno udoban za odrasle osobe. Ima podesiva sjedala, upravljač, pedale i još mnogo toga. Ima spremište za vaš pametni telefon i boce s vodom, kao i klima uređaj za toplije dane. Praga kaže da je dizajn kokpita inspiriran zrakoplovnim i trkaćim odjelima, što objašnjava široku upotrebu Alcantare.
U planu je samo 89 primjeraka Bohema, kako bi Praga proslavila 89. godišnjicu pobjede na cestovnoj utrci od 1000 milja Čehoslovačke 1933. godine. Cijene superautomobila počet će od 1,31 milijuna dolara (9,6 milijuna kuna), a superautomobil će se proizvoditi u Češkoj Republici.
Youtuber Shmee ga je već isprobao, a kako je prošlo pogledajte u videu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....