Posljednjih nekoliko godina dogodila se prava poplava dodirnih ekrana u kabinama automobila. Ti ekrani su, ovisno o proizvođačima, u potpunosti ili djelomično zamijenili kontrolnu ploču s fizičkim prekidačima za upravljanje bitnim funkcijama poput klimatizacijskog sustava, radija, navigacije i slično.
No, očito je da takav trend nije dobro prihvaćen među kupcima, ali niti među proizvođačima.
Matthias Junghanns, voditelj dizajna interijera BMW-a nedavno je najavio da će ‘rat ekranima‘ uskoro završiti.
- Sve ima svoj vrhunac, tako i veliki dodirni ekrani. Jesmo li stigli do njega? Moguće. Prije ili kasnije, veliki dodirni zasloni će postati prošlost‘ - zaključio je Junghanns.
Kineski tehnološki Xiaomi div koji je do sada bio najpoznatiji po proizvodnji mobitela, robotskih usisavača i romobila nedavno je na tržište lansirao svoj prvi električni automobil SU7.
Premijera je izazvala euforiju u Kini i ogroman interes javnosti. Električna limuzina uz atraktivan izgled nudi modernu tehnologiju i performanse na razini Tesle i Porschea po osjetno nižoj cijeni.
Ono što je za ovu priču zanimljivo je dodirni ekran koji se bez problema može transformirati u ekran kojim se upravlja fizičkim prekidačima.
Mala ‘traka‘ s prekidačima dimenzijama je prilagođena da se priključi ispod zaslona te zatim omogućuje jednostavan, fizički pristup kontrolama temperature, radija...
Ne treba naglašavati koliko fizički prekidači povećavaju sigurnost u prometu jer vozač njima može upravljati ‘naslijepo‘, nije potrebno ulaziti u nepregledni izbornik na dodirnom ekranu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....