GL kao Gleändewagen, B kao B-klasa. Na prvu, sve je jasno. Još jedan Mercedesov SUV, ovaj puta u formatu B-klase. Brojke, međutim, baš i ne štimaju. Sa svoja 4,63 metra, naime, čitavih je 21 centimetar dulji od najmanjeg GLA (4,42 metra) i samo dva centimetra kraći od skupljeg GLC (4,65 metara).
Još više zbunjuje pogled na suparnike u kompaktnoj klasi - Audi Q3, BMW X1 i Volvo XC40, od kojih je dulji punih 15 do 20 centimetara, pa se prostranošću može mjeriti sa Q5, X3 i XC60. I jedini uz doplatu nudi sedam sjedala.
Treći se red sjedala kod nas, istini za volju, rijetko traži, ali će pažnju domaćih kupaca sasvim sigurno privući prtljažnik od priličnih 560 litara, čiji obujam klizanjem stražnje klupe za 14 centimetara prema naprijed raste za lijepih 179 litara. Gurne li se klupa, pak, sasvim prema prtljažniku, za koljena putnika u drugom redu preostaje raskošnih 96,7 centimetara.
Posljedica je to u prvom redu 10 centimetara duljeg međuosovinskog razmaka nego u A-klasi (2,83 metra). Tijesno, dakako, nije ni sprijeda, gdje vozač i suvozač uživaju u rekordnom prostoru iznad glava - od površine sjedala do obloge krova čak 103,5 centimetara. Ništa čudno s obzirom na 1,66 metara visine, čak dva centimetra više nego GLC (1,64 metra).
Skučeno je jedino na ta dva sjedala u trećem redu, gdje će se ugodno osjećati samo djeca i gdje odrasli sjedaju tek u nuždi (Mercedes visinu ograničava na 168 centimetara). Unutrašnjost je ista kao i u A-klasi. Ista dvostruka digitalna instrumentna ploča, isti višenamjenski upravljač s ručicom mjenjača, isti ventilacijski otvori po uzoru na motore mlažnjaka... I, dakako, podjednako uvjerljivi materijali i besprijekorna izrada, premda GLB silazi s proizvodnih traka u meksičkom Aguascalientesu.
Jedina novost je aluminijska traka ispred suvozača, čija je uloga da podsjeća na rukohvat u G-klasi. Nepravedno, jer GLB se sasvim pristojno snalazi i u off-roadu. Karoserija s kratkim prevjesima od tla je udaljena priličnih 20 centimetara, a elektronički upravljani pogon na sva četiri kotača 4Matic ne isporučuje se samo uz osnovni benzinac (GLB 200 sa 163 KS).
Više nego na zbog preobilnih kiša zatvorenom off-road poligonu, GLB nas je oduševio na zavojitim cestama u zaleđu poznatog španjolskog ljetovališta Malaga. Kao prvo, za po visini i dubini raskošno podesivom upravljaču s nevjerojatno puno povratnih informacija s ceste lako je pronaći idealan položaj.
Također, sjedi se u, a ne na automobilu kao što je to često slučaj kad je u pitanju SUV. Ovjesu s MacPhersonom sprijeda i multilink osovinom straga očito godi dulji hod opruga, jer GLB sjajno guta čak i grube neravnine i nije neudoban kao broj manji GLA. Ni trom kao GLC. Pogotovo kad je ispod poklopca snažnije izdanje Mercedesovog 2,0-litrenog dizelaša sa 190 KS.
Aluminijski četverocilindraš već pri 1600 okretaja razvija maksimalnih 400 Nm i doslovce se poigrava s ne preteškim autoobilom, što mu olakšava sjajan 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (8G-DCT). Do stotke stiže za kratkih 7,6 sekundi i na autocesti dohvati pristojnih 217 km/h. Lijep je i osjećaj u snažnom, a laganom 2,0-litrenom turbobenzincu s 224 KS (GLB 250), premda ga kod nas nitko neće tražiti, a rijetki će se odlučiti i za osnovni 1,33-litreni sa 163 KS iz suradnje s Renaultom, premda je najjeftiniji (264.750 kuna).
Neusporedivo više zanimanja će izazvati GLB 200 d s prednjim pogonom, automatskim mjenjačem, 150 KS i cijenom od 280.333 kune te GLB 220 d s pogonom 4x4, automatskim mjenjačem i 190 KS po cijeni od 327.919 kuna. To je čitavih 112.605 kuna jeftinije od jedva mrvicu većeg GLC 220 d 4Matica, ali i 22.316 kuna manje od neusporedivo manjeg Audija Q3 40 TDI quattro sa 190 KS i samo 9088 kuna skuplje od podjednako malog BMW X1 xDrive20d sa 190 KS.
Ukratko
GLB je tek tri centimetra kraći od osjetno skupljeg GLC. I dva centimetra viši...
Od tla je udaljen za kompaktni SUV priličnih 20 centimetara, a pogon na sva četiri kotača 4Matic ne isporučuje se samo uz osnovni benzinac sa 163 KS
Izvana, a i iznutra jer nudi sedam sjedala, izgleda kao umanjeni GLS. I uživo izgleda sjajno, pogotovo s naplacima od 20 cola
Oba dizelaša (150 i 190 KS) te jači benzinac (224 KS) su Mercedesovi, samo je osnovni benzinac (163 KS) Renaultov. GLB se zahvaljujući niskom težištu i upravljaču s puno osjećaja sjajno vozi
Prtljažnik u izdanju s pet sjedala proguta 560 litara, klizanjem stražnje klupe za 14 centimetara oslobađa se još dodatnih 179. Sprijeda i straga mjesta ima u izobilju, pogotovo za glavu
Unutrašnjost je već viđena još u A-klasi. Jedina novost je aluminijska traka ispred suvozača, koja glumi rukohvat iz G-klase
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....