VOZILI SMO

MERCEDES A45 AMG S njim nema šale

Na stazi Bilster Berg kraj Paderborna sjeli smo za upravljač paprenog Mercedesa sa 360 KS

Zavrtjelo nam se u glavi već pri pogledu na papir s tehničkim podacima: 360 KS, okretni moment od 450 Nm, 4,6 sekundi do stotke i elektronički ograničenih 250 km/h! Vrijednosti na razini vrhunskih sportskih automobila... Riječ je, dakako, o najsnažnijoj izvedbi popularnog Mercedesa A, svega 4,36 metara dugoj, ali teškoj poštenih 1555 kilograma.

Čim okrenete ključ, reski, gotovo relijaški ton iz ispuha daje vam do znanja da nema šale. Pitanje je samo kako će se A45 AMG snaći u najnapučenijoj zdjeli paprenjaka u kojoj već generacijama stoluju Ford Focus RS, VW Golf R, Renault Megane R.S.? Jasno, puno je jači i brži, ali kod sportskih auta nije sve u sirovoj snazi i brzini. Ima nešto i u načinu na koji udovoljavaju vozaču. Mercedes se hvali najvećom specifičnom snagom od 181 KS po litri obujma - 360 KS razvija iz svega 1991 ccm. Jasno, to se može zahvaliti turbokompresoru, ali taj moćni četverocilindraš je samo osnova novog A45 AMG.

Ništa lošiji, međutim, nisu ni upravljač, sasvim novi ovjes i pogon na sva četiri kotača 4Matic. Na autocesti i u brzim, dugim zavojima, djeluje zrelo i stabilno kao broj veći C 63 AMG. Još je uvjerljiviji u oštrim, kratkim zavojima: ne hrani vozača proklizavanjima kojima bi brzu vožnju učinio prezahtjevnom, nego kao pas vjerno slijedi pokrete upravljača pomičući granice mogućeg. Premda s pogonom na sve kotače do 50 posto momenta može prebaciti na stražnje kotače (nedovoljno za bočno klizanje zavojima u drifterskom stilu), sve je podređeno najvećoj mogućoj brzini prolaska kroz zavoj.

S druge strane, A45 AMG niti ne pokušava vozača natjerati da se poboljša i uči, već slijepo izvršava svaku naredbu. Prekasno ste kočili i samo nespretno smotali upravljač? Nema problema, A45 AMG skreće i kao iz topa vas ispaljuje dalje prema sljedećem zavoju. To što taj automobil može ispraviti naprosto je nevjerojatno, ali ostaje čudan okus u ustima - je li to ono što želimo? Nismo sigurni. Premda je osjećaj u vožnji vozača već približio reliju grupe N, nema ni govora o nedostatku luksuza karakterističnog za proizvođača iz Stuttgarta.

Uz već tradicionalne vrhunske materijale i besprijekornu izradu, vozač može birati između tri načina rada mjenjača - C, S i M - kao i kod običnih Mercedesa. Već u programu S, međutim, A45 AMG vozača časti brzim odzivom na gas, munjevitim prebacivanjem svih sedam stupnjeva i tvrdoćom ovjesa. A poželi li vozač u potpunosti preuzeti u svoje ruke rad 7-stupanjskog mjenjača s dvije spojke, bit će dovoljno da odabere program M.

Kad se već igrate s postavkama, sigurno će vam se svidjeti program za startanje na stazi (i semaforu) Race Start, jer s njime do 100 km/h stignete za svega 4,6 sekundi! Najveća brzina, doduše, u svakom slučaju ostaje elektronički ograničena na 250 km/h. I elektronički program stabilnosti ESP nudi odabir jednog od triju načina rada: Basic, Sport i Off (potpuno isključenje). Tada se u najboljem svjetlu pokaže i rad integralnog pogona na sve kotače 4Matic.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1991 ccm

Snaga 265 kW/360 KS pri 6000/min

Moment 450 Nm pri 2250-5000/min

Dimenzije 436 x 178 x 142 cm

Osovinski razmak 270 cm

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,6 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Ispuh C02 165 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 22:26