U protekle dvije generacije Mazda 3 dogurala je do statusa najprodavanijeg modela koji tvrtka iz Hirošime danas ima u ponudi. Treća bi, ako je suditi po dojmovima nakon prvih kilometara provedenih za njenim upravljačem, mogla biti još i popularnija. Uspjeli Kodo dizajn Mazda je, nakon CX-5 i Šestice primijenila i na Trojku i to u hatchback, ali i sedan verziji, koju smo također imali prilike isprobati tijekom prvih testnih vožnji u okolici Frankfurta.
A premda ih u dimenzijama dijeli pokoji centimetar (ponajprije straga) za obje verzije, zapravo, vrijedi isto - ostavljaju dojam smanjene Šestice. I to ne jako, jer premda u odnosu na prethodnika niji kraći ni milimetar, već i hatchback osvaja prostranošću. To prvenstveno zahvaljuje 6 cm dužem međuosovinskom razmaku (sada 270 cm), odnosno većem no što ga imaju svi glavni konkurenti, uključujući Golf i Focus.
U novoj Trojki život je za volanom jako ugodan: Mazdini stručnjaci nanovo su osmislili sve ergonomske elemente kokpita, pa su tako i udaljenost instrumenata i ostalih zaslona od očiju, kao i veličina znakova i razmak među njima, rezultat detaljnih proračuna. Kontroler za vođenje svim najvažnijim funkcijama iz istih je razloga smješten u podnožju ručice mjenjača, uz pet odgovarajućih tipki – po jednu za svaki prst.
U vožnji Trojka kupi pregršt bodova za dinamičke osobine, jer se u svim uvjetima, uključujući autocestu i otvorenu brdsku cestu, osjeća kao kod kuće. I na 16 i na 18 cola (drugih veličina nema u ponudi) vozi se neutralno, predvidljivo, upravljivo i bez velikih iznenađenja, što je zasluga 28 do 31 posto čvršće karoserije, koja je unatoč tome lakša nego kod prethodnika.
No, Mazdina SkyActive tehnologija najveći trag ipak ostavlja u motorizaciji, jer je, za razliku od većine konkurenata, koji se bezuvjetno kunu u downsizing, Mazda odlučila ići malo drugačijim, svojim putem. Umjesto male zapremnine i prednabijanja, njezna se benzinska SkyActive-G ponuda temelji na laganoj gradnji, stupnju kompresije 14:1 te, posljedično tome, posebno dizajniranom 4-2-1 ispušnom sustavu. Ishodišnu točku ponude pritom čini 2.0 Standard Power sa 120 KS i 210 Nm, uz prosjek potrošnje od 5,1 l/100 km i ispuh CO2 od 119 g/km.
Snažniji 2.0 High Power donosi 165 KS i uz isti okretni moment troši 5,8 litara, ali se tu moguže računati i na i-ELOOP sustav regeneracije kočne energije. Osnovni benzinac je 1.5 sa 100 KS, a dizelaše predstavlja SkyActiv-D sa 150 KS, kod kojeg Mazda obećava prosjek potrošnje od samo 3,9 litre. No, bit će toga još: Mazda navodno - premda su nam to u Frankfurtu Japanci odlučno negirali - razvija i manji dizel za Trojku. Uz jako dobre aerodinamičke vrijednosti i Air Shutter, koji po potrebi zatvara donji usis zraka, njegova bi potrošnja uistinu mogla biti rekordna. No, o tom potom, baš kao i o cijenama: u Hrvatskoj novu Mazdu 3 ipak očekujemo tek najesen.
SKYACTIV-G 2.0 SP
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski
Obujam 1998 ccm
Snaga 120 KS pri 6000/min
Moment 210 Nm pri 4000/min
Dimenzije 446,5 x 179,5 x 145 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 350/1250 litara
Brzina 198 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 5,1 l/100 km
Ispuh CO2 119 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.5 (100 KS), 2.0 HP (165 KS) Dizelski 2.2 (150 KS)