Poznato je da rijetko koji proizvođač ima toliko stroge zahtjeve i provjere (kada je u pitanju odabir klijenata) kao što to ima Ferrari.
Talijanska kompanija pomno bira tko će se naći za upravljačem njihovih modela, a to se posebno odnosi na VIP liste na kojima se nalaze klijenti predodređeni za posebne limitirane izvedbe.
Pritom broj milijuna na računu uopće nije presudan (dakako, potreban je, ali ne garantira ulazak u odabrano društvo).
Milijunaš i poznati kolekcionar Ferrarija Robert Herjavec, inače jedan od najbogatijih Kanađana i rođeni Varaždinec, koji je iznimnu karijeru u informatičkom i televizijskom biznisu stvorio "preko bare", za Wired je objasnio kako funkcionira VIP lista ferrarija. Izjavio je kako „Ferrari bira vas, a ne vi Ferrari”.
Usporedio je Ferrarijev svijet s Vatikanom: „Sve je misteriozno, ima mnogo stavki koje morate udovoljiti, puno prstena koje treba poljubiti.”
Vlasnici su tijekom godina u različitim razgovorima otkrili pojedina pravila kojih se treba držati kako biste bili „u milosti” Ferrarija.
Krenimo redom:
1) Opsežna kontrola
Kao što smo već napisali, novac na računu nije dovoljan – ne možete samo ušetati u Ferrarijev salon i kupiti automobil, posebno ako želite neki rijetki model. Postoji naime cijeli proces koji uključuje provjeru klijenta.
Postoje glasine kako se traže osobe starije od 40 godina koje nemaju zabilježene incidente i koje imaju dobru reputaciju. Naravno, takvo što nije utemeljeno i ostaje na razini glasina...
2) Ne smijete prodati automobil u prvoj godini, a ako se odlučite na prodaju, o tome morate obavijestiti salon
Ovo pravilo je potvrđeno od strane mnogih koji su kupili Ferrari. Kako bi se ogradili od „pohlepnika” koji žele „laku zaradu”, Ferrari zabranjuje svojim kupcima da prodaju automobil u prvoj godini.
Okej, možda je i moguće prodati, ali onda se možete pozdraviti s kupnjom nekog novog Ferrarija iz salona.
Nadalje, ako planirate prodati automobil, o tome treba obavijestiti salon. Ovo i nije neobično – jedan je vlasnik svojevremeno objavio da i sami salon zna kontaktirati vlasnika i javiti mu da postoji zainteresirani kupac.
Time vozač dobiva što je htio (prodao je automobil i može se koncentrirati na kupnju novog), dok salon rabljeni model uručuje novom vlasniku koji je također prošao provjere te je označen kao „poželjan”.
3) Ne smijete imati Lamborghini?
Zvuči pomalo nevjerojatno, no ako je vjerovati glasinama i navodima, Ferrari zabranjuje kolekcionarima da u svom vlasništvu imaju modele ljutog rivala – Lamborghinija!
4) Ne smijete modificirati automobil, mijenjati znak ili ga obljepljivati u folije
Da, dobro ste pročitali. Iako ste kupili i keširali automobil, Ferrari nalaže da se automobil ostavi u tvorničkom stanju (njihovi modeli su savršeni i stoga se vi ne biste trebali petljati i dodatno ih uređivati).
Želite li jedinstveni primjerak – nema problema – Ferrari nudi poseban program u sklopu kojeg kupac sve svoje posebne želje prezentira prije same proizvodnje, a cijeli proces može i pratiti. Sve to naravno košta, ali to je jedini način. S druge strane, ako sami krenete u modificiranje, i onda to još objavljujete na društvenim mrežama, to može postati problem.
Posebno je zanimljiv slučaj DJ-a Deadmau5 koji je sa svojim Ferrarijem 458 Spider sudjelovao na reliju Gumball 3000 te je stoga odlučio automobil oblijepiti u „Nyan cat” foliju, a zamijenio je i logo Ferrarija. To je jako naljutilo ljude iz Ferrarija koji su DJ-u iz Kanade poslali pismo u kojem zahtijevaju da skine foliju ako ne želi tužbu.
U toj priči je zanimljivo da se Deadmau5-u kasnije javio McLaren koji je napomenuo da s automobilom može raditi što god poželi bez straha od tužbe. Ne trebamo naglašavati da je upravo to i učinio...
5) DRUŠTVENE MREŽE NE POMAŽU, I NAJVEĆI DOBIVAJU ODBIJENICE
David Lee je poznati kolekcionar Ferrarijevih modela koji svoju priču dijeli s preko milijun sljedbenika na Instagramu (na kojem mu čak u nazivu stoji „Ferrari Collector”). Ipak, za LaFerrari Apertu je dobio – odbijenicu.
U Ferrariju nisu htjeli otkriti razlog, a priča se da su upravo neke od objava na njegovim društvenim mrežama bile razlog. Stoga, čak i ako imate milijune sljedbenika i desetke Ferrarijevih modela – i dalje ne možete računati na sve modele.
6) Više je bolje
Iako je David Lee dobio odbijenicu, pravilo je ipak takvo da za ostanak na VIP listi treba neprestano kupovati. „Najbolji Ferrari ikada napravljen je – onaj sljedeći” - riječi su samog Enza Ferrarija, pa je jasno kako se od kupaca očekuje da budu zainteresirani za većinu novih modela.
7) NE SMIJETE PRIČATI LOŠE O BRENDU, ALI NIJE DOBRO NITI PREVIŠE SE HVALITI
Jasno je kako će bilo kakvo „tračanje” o nedostacima modelima rezultirali skidanjem s liste, ali isto tako treba paziti s objavama na društvenim mrežama kako ne biste objavili nešto neprimjereno i time ugrozili svoje mjesto na listi...
Ako imate nekoliko desetaka milijuna viška na računu i sada znate ove pravila – možete započeti proces kupnje Ferrarija od službenog salona.
Naravno, treba napomenuti da se ovo odnosi na VIP liste za rijetke model i kupnju direktno od ovlaštenog salona. Naravno da ćete na oglasnicima poput Mobile.de naići na ogroman broj modela koji se prodaju i koje je moguće kupiti samo uz pomoć novca, bez ikakvih lista, provjera i sličnih stvari...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....