TEHNOLOGIJA

Lakše, sigurnije, i brže se pune: Baterije u čvrstom stanju mogle bi promijeniti autoindustriju

Šef jedne tehnološke tvrtke za baterije kaže da je tehnologija još desetljeće udaljena od toga da bude spremna za masovnu proizvodnju

Litij-ionska i solid-state baterija

 Profimedia

Rečeno nam je da bi baterije u čvrstom stanju (solid-state) mogle stvarno promijeniti električne automobile. Bit će lakše, sigurnije, i brže će se puniti, a ako poslušate tvrdnje nekih proizvođača automobila, mogli bi se naći u prodaji za otprilike pet ili šest godina.

Ali, sada šef jedne tehnološke tvrtke za baterije kaže da je tehnologija još desetljeće udaljena od toga da bude spremna za masovnu proizvodnju, te sugerira da druge tvrtke za proizvodnju baterija stvaraju nerealna očekivanja da će izvori energije u čvrstom stanju biti dostupni mnogo ranije.

image

Solid-state baterije

Profimedia

"Od ključne je važnosti da vodeći proizvođači baterija poput StoreDota globalnim proizvođačima automobila daju realističan plan za uvođenje tehnologija baterija s ekstremnim brzim punjenjem", rekao je dr. Doron Myersdorf, izvršni direktor StoreDota. “Trenutno, unatoč nekim optimističnim tvrdnjama naših suparnika, solid-state baterije su još najmanje 10 godina udaljene. One sigurno nisu srebrni metak za bilo kojeg proizvođača vozila koji trenutno razvija arhitekturu električnih vozila s brzim punjenjem".

Sadašnje litij-ionske baterije imaju nekoliko nedostataka. Njihov iskoristivi kapacitet s vremenom se smanjuje, previše se griju, što znači da mogu zahtijevati rashladne sustave koji dodaju još veću težinu, a budući da sadrže tekući elektrolit, nisu stabilne i mogu se zapaliti ili eksplodirati.

image

Solid-state baterije

Volkswagen AG

Solid-state baterije zamjenjuju tekući gel čvrstim oblikom. Također imaju do 10 puta veću gustoću energije od litij-ionskih baterija, što znači da su manje i lakše, te bi se trebale puniti brže, biti sigurnije u nesrećama i imati dulji vijek trajanja.

Kvaka je u tome što je krute baterije trenutačno teško proizvesti jer se tvrtke bore da dizajniraju čvrsti elektrolit koji je kemijski inertan, dobro provodi ione između elektroda i neće puknuti od širenja i skupljanja tijekom upotrebe.

Samsung tvrdi da želi pokrenuti masovnu proizvodnju solid-state baterija 2025. godine, što drugi u industriji misle da je previše optimistično. Myersdorf kaže da bi u srednjoročnom razdoblju proizvođačima automobila bilo mudro razmotriti usmjeravanje na polučvrste baterije koje je lakše napraviti, mogu se puniti da isporuče 160 km vožnje u samo tri minute i bit će na tržištu do 2028.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:30