Odlukom Europske unije motori s unutarnjim izgaranjem polako nestaju s ceste. Iako kupci na tržištima tradicionalno sklonim dizelašima (u koje spada i hrvatsko) sve glasnije plaču nad eutanazijom motora kojima je popularnost donijela manja potrošnja u odnosu na benzince, ali i praktičnost u odnosu na električne aute, politika europskih birokrata je nemilosrdna.
U kojem smjeru ide globalno tržište najbolje pokazuje podatak iz Velike Britanije gdje je ponuda novih dizelaša u odnosu na desetljeće ranije pala za nevjerojatnih 68 posto!
Prema istraživanju Car Gurusa kojeg prenosi DailyMail, gotovo polovica najvećih proizvođača više niti ne nudi nove automobile pokretane dizelom.
U usporedbi s 2015. godinom kada su u prodajnim salonima u Velikoj Britaniji bila 202 različita dizelska modela, danas je kupcima na raspolaganju samo 65 modela.
Prije deset godina, u Britaniji je prodano 1,24 milijuna dizelskih automobila što je tada bilo više od polovice (50,1 posto) svih novih registracija osobnih vozila. Prošle godine prodano ih je samo 142.434.
Brojke pokazuju da su količine dizela pale za nevjerojatnih 89 posto od 2015. godine.
Tanka ponuda u kombinaciji s rastućom potražnjom za električnim vozilima i hibridima, dovela je do pada tržišnog udjela dizela na samo 7,5 posto prošle godine.
A pad se nastavlja i ove godine. Do sada je u 2024. registrirano samo 97.650 dizelaša (pad od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu), s udjelom u prodaji od samo 6,4 posto.
Chris Knapman, direktor CarGurusa, rekao je da mnogi vozači i dalje preferiraju dizelaše: ‘Unatoč smanjenom izboru novih dizelskih vozila posljednjih godina, za mnoge vozače su i dalje najbolji izbor.
Dobra vijest za njih je da još uvijek postoji veliki izbor dizelskih vozila na tržištu rabljenih vozila, uključujući mnogo onih koji su opremljeni modernim tehnologijom usklađenim s ekološkim standardima.‘
Prošle godine napravili smo veliku analizu te otkrili 10 cjenovno najdostupnijih novih modela na hrvatskom tržištu. O kojim se modelima radi pročitajte OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....