Ove godine trebali smo se oprostiti s mnogo modela automobila, osobito u segmentima srednje veličine i monovolumena - nekoć popularnih vozila.
Ovdje treba spomenuti Forda Mondea, Opel Insigniju i Volkswagena Sharana. No pred vama ja lista svih modela koji su ove godine ili će se uskoro ukinuti.
1. Audi R8
Audi R8 još uvijek postoji, ali njegov je kraj na pomolu. Ništa čudno, budući da je aktualna generacija na tržištu od 2015. godine. Sada počinje svoju oproštajnu turneju, a prvi korak je reći zbogom V10 motoru. To će Audi učiniti u obliku skupog i rijetkog posebnog modela.
2. Audi TT
Svojem cilju približava se i Audi TT koji je u sadašnjem obliku na tržištu od 2014. godine. Nakon 25 godina, njegova priča će završiti 2023. godine, bez neposrednog nasljednika. No Audi TT će to učiniti sa stilom - u obliku specijalnog modela Audi TT RS Coupea koji će biti ograničen na 100 primjeraka, i diljem Europe proslaviti priču o uspjehu TT-a od svog lansiranja na tržište.
3. Ford S-Max/Galaxy
Monovolumen je mrtav, živio SUV! Proizvodnja Forda S-Maxa i Forda Galaxyja završit će u proljeće 2023. Knjige narudžbi za ove dvije serije su nedavno zatvorene, tako da više nije moguće naručiti Galaxy ili S-Max, čak ni online. Postojeće narudžbe kupaca traju do završetka proizvodnje.
4. Ford GT
Legendarna Fordova natpisna pločica također stiže svome kraju, ali to je bilo i za očekivati. Bilo je mnogo retro posebnih izdanja superautomobila, a četvrta generacija im se pridružuje. Podsjeća na istoimeni trkaći automobil iz 1967. godine i služi kao posljednji čisti "track-only" GT. Kao posveta bivšem pobjedniku Le Mansa, proizvodnja će biti ograničena na 67 primjeraka, od kojih će svi biti ručno izrađeni u tvornici Multimatic u Markhamu u Ontariju.
5. Hyundai Ioniq
Prvi Hyundaijev model koji je nosio ime Ioniq odlazi u mirovinu. Kompaktni hatchback dostupan je od 2016. kao hibridni, plug-in hibridni i isključivo električni automobil. Proizvodnja je završila u srpnju 2022. nakon 350.000 vozila.
6. Lamborghini Aventador
Svemu lijepom dođe kraj. Nakon 11.465 proizvedenih jedinica, Lamborghini dovršava priču o Aventadoru. Talijanski proizvođač je to učinio Ultimae Roadsterom u posebnoj nijansi plave na kojoj je radio poseban odjel Ad Personam, a već ima i svog kupca u Švicarskoj.
7. Opel Insignia
Krajem 2022. obustavit će se proizvodnja petmetarske serije kako bi se stvorio kapacitet za DS 4 i Opel Astru, koji će 2023. biti dostupni i kao električni automobili.
8. Renault Scenic
S Renaultovim prekidom proizvodnje Scénica, europski segment monovolumena gubi još jedan model. Francuska tvrtka više ne nudi kompaktni obiteljski kombi u Europi. Ime postoji od 1996., kada je predstavljena prva generacija. Dok je originalni Scénic prodan u više od 2,8 milijuna jedinica između 1996. i 2003., njegov moderni nasljednik nedavno je u Europi prodan u manje od 21.000 jedinica. To vam sve govori.
9. Seat Alhambra/VW Sharan
Nakon nevjerojatnih 11 godina, odzvonilo je i Seat Alhambri. Obitelji su voljele kombi dugačak 4,85 metara s kliznim vratima straga i do sedam sjedala. Nedavno je bio dostupan samo kao 1.4 TSI s benzinskim motorom od 150 KS.
10. BMW i3
Kada je predstavljen 2013. godine, i3 je bio jedan od prvih električnih automobila na njemačkom tržištu. Nakon otprilike devet godina i 250.000 jedinica, BMW je zaustavio proizvodnju u srpnju ove godine.
11. Citroën C4 SpaceTourer
Gubitak popularnosti ovog segmenta nije poštedio ni C4 SpaceTourer. Citroën ne ide tako daleko da kaže da je SUV zapravo ubio kombi, ali ima suptilniji način da signalizira njegovu propast: "Promjenjiva očekivanja modernosti, stila i korisnosti odvratila su kupce od tržišta jednovolumenskih vozila".
12. Ford Fiesta s troja vrata
Ford Fiesta je bio jedan od posljednjih malih automobila koji je još uvijek postojao u obliku s troja vrata, no zbog cijene i nedostatka potražnje, njegovi konkurenti odavno su "mutirali" u čiste modele s petero vrata. Ford je sada odlučio poduzeti isti korak.
13. Ford Mondeo
Ljudi se od Mondea opraštaju još od ožujka 2021., kada je Ford objavio prekid proizvodnje u Europi. 4. travnja 2022. posljednji model sišao je s proizvodne trake u tvornici u Valenciji. Inženjer je podijelio fotografiju automobila srednje veličine na LinkedInu, s transparentom koji pokazuje da je riječ o posljednjem svoje vrste.
14. Nissan GT-R u Europi
Kad bismo vam rekli da "Godzilla" napušta kontinent, to bi svakako zvučala kao dobra vijest, prije nego što je GT-R preuzeo nadimak. Model koji je 13 godina izazivao pomutnju i strah čak i kod vozača skupocjenih egzotika odlazi u mirovinu - barem u Europi. U Njemačkoj je registrirano točno 1812 GT-R-a, tako da prodajne brojke ne bi trebale previše povrijediti japanskog proizvođača.
15. Renault Talisman
Talisman je Renaultu donio tek umjerenu sreću: osim njemačkih premium marki, srednja klasa se razvija u sve manji segment, kao što je primjer Ford Mondeo.
16. Dacia Lodgy
Još jedan jednovolumen koji više ne zarađuje novac je Dacia Lodgy. Njegovo mjesto zauzet će novi Jogger s do sedam sjedala, iako ne u istom obliku karoserije.
17. VW Passat limuzina
Velike limuzine izvan tri njemačke premium marke imaju velike probleme u Europi. Iako je ovaj dizajn bio popularan do 1980-ih, postupno je izašao iz mode u desetljećima koja su uslijedila. U Europi je proizvodnja Passata limuzine završena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....