Špijuniraju li nas naši automobili? To je pitanje koje mnogi ljudi postavljaju nakon izvješća da su Teslini zaposlenici potajno dijelili privatne i neugodne snimke kupaca snimljene ugrađenim kamerama u električnim automobilima tvrtke.
Svaka Tesla ima sustav kamera koji prikazuje unutrašnjost i vanjštinu vozila kako bi se pomoglo u vožnji, a istovremeno procjenjuje performanse.
Ali takva je tehnologija sve češća u današnjim automobilima, a Teslin slučaj samo je vrh sante leda u cijeloj industriji jer moderni automobili postaju sve više "digitalni" i zabrinutost zbog tajnog nadzora privatnih građana - od strane korporacija i nametljivih država - se pojačava.
U slučaju Tesle, istraga je otkrila kako je snimka muškarca koji gol prilazi njegovom automobilu samo jedan primjer intimne scene navodno prenošene između zaposlenika na internom sustavu za razmjenu poruka tvrtke Mattermost.
Između 2019. i 2022. osoblje Tesle zlorabilo je sustav dijeljenjem intimnih video snimaka koje su preuzeli iz automobila kupaca, navodi se u izvješću Reutersa nakon intervjua s više od desetak bivših radnika. Jedan je rekao da je vidio "skandalozne stvari", dok je drugi rekao da je vidio "sramotne predmete".
U najnovijim automobilima vozači se obično suočavaju s velikim zaslonom osjetljivim na dodir na kontrolnoj ploči s raznim aplikacijama u automobilu. No od njih se također traži da "potpišu" ili kažu da na razne obrasce digitalnog korisničkog ugovora, a zauzvrat dobivaju "korisnički profil".
To omogućuje proizvođaču automobila i njegovim agentima da iz vašeg automobila i aplikacija prikupe ono što kažu da su "anonimni" podaci. Ali u zamjenu za neke pametne nove usluge, jednostavno se odričemo svoje privatnosti?
Anketa koju je provela internetska stranica za prodaju automobila Parkers otkrila je da tri četvrtine vozača ne želi uređaje za nadzor u svojim automobilima; a gotovo devet od deset ne bi željelo da njihov automobil dijeli podatke o navikama vožnje s trećim stranama.
Ipak, samo 10 posto ispitanih ljudi znalo je da njihov automobil ima ugovor o prijenosu podataka, a od njih se manje od jednog od pet potrudilo pročitati ga da vidi što su potpisali.
Zasebno istraživanje potrošačkih stručnjaka iz kompanije Which? otkrili su da četiri od pet vozača nisu uspjela obrisati sve pohranjene podatke i informacije prenesene sa svojih telefona i vratiti vozilo na tvorničke postavke prije prodaje svog automobila.
Više od polovice (54 posto) od 14.000 anketiranih vozača reklo je da su sinkronizirali telefon sa svojim automobilom, koristeći bluetooth ili USB kabel. No polovica njih priznala je da nisu uspjeli izbrisati podatke o svom telefonu prije nego što je automobil prodan...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....