norveško iskustvo

Koja se vozila više kvare na hladnoći, električna ili na fosilna goriva? Ovo bi vas moglo iznenaditi

Pri hladnom vremenu EV troši više energije kako bi zagrijao bateriju i unutrašnjost i povećana je potrošnja energije

Električni automobili, zima

 Norwegian Automobile Federation

Automobili na fosilna goriva se češće kvare tijekom hladnog vremena kvare od električnih - potvrdio je to Viking, norveška služba za pomoć na cestama. A ako je netko relevantan za ovako nešto, Norvežani svakako jesu. Imaju nekoliko mjeseci godišnje snijeg i niske temperature, a i ceste su im često teško prohodne, što je iznimno izazovno za automobile, piše N1 info.

Tijekom ekstremno hladnih uvjeta na početku ove godine, Viking je imao 34.000 zahtjeva za pomoć. Samo 13 posto tih zahtjeva odnosilo se na električna vozila, unatoč tome što zemlja ima vodeći udio električnih vozila od više od 24 posto.

image

Električni auto na punjaču, zima

Profimedia

To je zanimljiva informacija u trenutku kad iz SAD-a stižu informacije da električna vozila ne uspijevaju voziti, niti se napuniti na punionicama u hladnim uvjetima. Naime, vlasnici Tesla modela u Chicagu bili su prisiljeni napustiti vozila nakon što nisu uspjeli napuniti baterije pri temperaturama ispod nule.

Istina jest da električna vozila mogu imati smanjeni doseg i poteškoće pri punjenju u uvjetima smrzavanja. Uz to, istraživanja sugeriraju da gubitak dosega može varirati od deset do 36 posto. Tesla je priznala ovaj problem i pružila savjete vlasnicima na svojoj web stranici.

image

Auto na fosilna goriva, zima, ilustracija

CROPIX

“Pri hladnom vremenu vozila troše više energije kako bi zagrijala bateriju i unutrašnjost, i normalno je vidjeti povećanu potrošnju energije. Ostavljanje vozila priključenog kad god je to moguće i održavanje razine napunjenosti iznad 20 posto kad nije priključeno smanjit će utjecaj hladnih temperatura”, savjetovali su vozače iz Tesle.

image

Električni auto na punjaču, zima

Profimedia

Stručnjaci potiču proizvođače automobila da osmisle više načina za zaštitu baterija u hladnim uvjetima i metode za njihovo zagrijavanje prije punjenja.

“Praktički sve što je kemijska tvar usporava se kad dođete do niske temperature, to je nešto što nam je priroda dala, i moramo se nositi s tim. Ali, ono što donosi budućnost bit će samo bolje”, rekao je za Independent Neil Dasgupta, docent strojarstva i znanosti o materijalima na Sveučilištu Michigan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 08:13