Jedan od najvećih problema kod električnih automobila je nepovoljan utjecaj visokih, a posebno niskih temperatura na njihov doseg. Baterija "ne voli" hladnoću ili vrućinu te se zbog toga smanjuje doseg, a pati i njena trajnost.
Taj problem trebao bi riješiti novi pokrov kojeg su razvili, a tko drugi nego, Kinezi. Stručnjaci sa šangajskog sveučilišta Jiao Tong smatraju da njihov izum može pomoći u borbi protiv neučinkovitosti baterija održavajući parkirana električna vozila hladnijima ljeti i toplijima zimi.
Ideja je u osnovi ista kao "predkondicioniranje baterije", funkcija dovođenja baterije na idealnu temperaturu koju već imaju mnoga električna vozila, no to troši samu bateriju i tako dodatno utječe na doseg.
Toplinski ogrtač koji su razvili Kinezi, s druge strane ne troši nikakvu energiju. On jednostavno služi kao izolator za vozilo i pomaže održati temperaturu baterije blizu idealnoj.
"Termalni ogrtač je poput odjeće za vozila, zgrade, svemirske letjelice ili čak izvanzemaljska staništa kako bi ljeti bila hladnija, a zimi toplija", izjavio je Kehang Cui, jedan od izumitelja ovog pokrova.
Tijekom testiranja, tim je utvrdio da je za toplog sunčanog dana temperatura u kabini automobila porasla na 50,5 °C bez pokrova, a u kabini vozila koje je koristilo pokrov temperatura je iznosila samo 22,8 °C.
Pokrov je tako efikasan zbog svojih materijala: vanjski sloj je napravljen od tankih vlakana silicijevog dioksida obloženih bor nitridom koji reflektira sunčevu svjetlost, dok je unutarnji sloj izrađen od aluminijske legure i zadržava toplinu unutra.
Izumitelji ovog pokrova nisu otkrili koliko bi on koštao u prodaji, no sigurno ne bi bio jeftin. Ipak ostaje sumnja u praktičnost čitave stvari.
Naime, teško možemo zamisliti da bi se mnogim vozačima "dalo" svoj automobil prekrivati nespretnom i dosta teškom "termo ceradom" prilikom svakog dužeg zaustavljanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....