Vrtoglavi broj električnih vozila proizvedenih u Kini isporučen je u Njemačku u prvom kvartalu 2023., više nego utrostručen u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Službeni ured za statistiku Njemačke otkrio je da je 28,2% električnih vozila uvezenih u zemlju u razdoblju od siječnja do ožujka potjecalo iz Kine. Ova brojka pokazuje značajan porast u odnosu na 7,8% zabilježenih u istom razdoblju 2022., naglašavajući sve veći utjecaj Kine u globalnom prihvaćanju električnih vozila.
Gospodarski izazovi Njemačke protežu se izvan uvoza električnih vozila. Podaci otkrivaju pad njemačkog izvoza novih vozila u Kinu od 23,9% u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine. Osim toga, vidljiva je dominacija Kine na njemačkom tržištu s 86% uvezenih osobnih računala, 67,8% pametnih telefona i telefona te 39,2% litij-ionskih baterija podrijetlom iz Kine u prošlom kvartalu.
Ovi statistički podaci naglašavaju rastuću ovisnost o kineskom uvozu u više sektora, stvarajući dodatnu zabrinutost za njemačko gospodarstvo. "Mnogi proizvodi za svakodnevni život, ali i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj mjeri dolaze iz Kine", istaknuo je ured.
Očekuje se da će broj električnih vozila proizvedenih u Kini i prodanih u inozemstvu znatno porasti u nadolazećim godinama. Kineski proizvođači automobila izvezli su oko 2 milijuna vozila u 2022., što predstavlja četverostruko povećanje u odnosu na 2020. Po trenutnoj stopi, kineski izvoz automobila mogao bi ove godine premašiti 3 milijuna vozila.
BYD maksimalno iskorištava povećanu potražnju za kineskim električnim vozilima. U 2022. izvezao je 6.000 primjeraka popularnog Yuan Plus EV/Atto 3 i ima ambicije prestići Teslu kao najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila. Još jedan ključni igrač na kineskom tržištu električnih vozila, Nio, također planira brzo širenje koje će uključivati lansiranje pristupačne marke električnih vozila u Europi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....