Svi su podjednako krivi
Krivnju za takvu crnu sliku kupci su podjednako svalili na zastupnike vozila, od kojih su očekivali niže cijene, i banke, čije su selekcije i kamate bile dovoljan razlog za izbjegavanje ulaska u investiciju. Danas, kada je kupovna moć pala na najniže grane, situacija se drastično promijenila.
Na domaćem tržištu trenutačno se nude automobili po nikada nižim cijenama, a pregledom ponuda vodećih banaka u Hrvatskoj jasno je da su i one napokon izišle ususret klijentima. Konkretno, prije godinu dana prosječna kamata za kredit za kupnju novog automobila bila je između devet i deset posto, a danas je u pravilu manja od sedam posto. Borba za svakoga klijenta vidljiva je u ponudama svih banaka, a najčešći mamac uz nisku kamatu je fiksna, još niža kamata za prvu godinu plaćanja.
Manju kamatu prilikom dizanja kredita imaju klijenti koji se odluče na kunski kredit, dok je kredit u eurima znatno nepovoljniji, ovisno o banci. Također, klijenti banke imaju bolje uvjete kod realizacije, a kao ogledni primjeri mogu poslužiti ZABA i PBZ.
Zakasnili sa sniženjem
U Zagrebačkoj banci kiljentima banke nudi se kamata od 6,95, a neklijentima od 7,25 posto, dok se izbor kune umjesto eura nagrađuje kamatom od 6,5 posto. U borbu za klijente na autotržištu krenula je i Privredna banka, koja kupcima za prvu godinu otplate nudi nisku kamatu od 6,99 posto, dok se nakon toga ona povećava (primjerice danas 7,38 posto).
Premda će mnogi reći da su banke prilično zakasnile s ovakvim ustupcima klijentima, nema sumnje da će zbog toga profitirati i banke i zastupnici, ali i klijenti. Jedino je pitanje imaju li kupci još vjere u banke te jesu li u ovom turbulentnom razdoblju spremni ući u novi kredit.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....