Teslin SUV Model Y nastavlja dominirati europskim tržištem električnih vozila, ali nisu svi kupci diljem svijeta koji traže električni automobil prihvatili taj trend. U Japanu je najpopularniji EV mikro kompakt u stilu monovolumena koji košta trećinu Modela Y, čak i nakon Teslinih najnovijih sniženja cijena.
Iako je japanska automobilska industrija uvela bezbrojna tehnička poboljšanja tijekom godina, a Nissan Leaf bio je prvi masovno proizvedeni električni automobil modernog doba, japanski su kupci mnogo sporije prelazili na električna vozila od onih u Kini ili Europi. Samo 1,5 posto novih automobila kupljenih u Japanu prošle godine bili su potpuno električni.
Ali Nissan Sakura sa 64 KS (47 kW) i njegov blizanac Mitsubishi eK X pomažu vozačima da naprave taj skok, kao i primamljiva cijena od 2 milijuna japanskih jena (12.200 eura), izvještava Bloomberg.
To je nevjerojatna cijena za potpuno funkcionalno električno vozilo i čini da čak i Citroenov novi novi e-C3 vrijedan 20.000 eura izgleda skupo. Ali kupci definitivno moraju prihvatiti neke kompromise kako bi vozili EV koji košta manje od karbonskog paketa na superautomobilu.
Primjerice, Sakura od 3395 mm dostiže maksimalnu brzinu od 130 km/h i ima skroman električni domet od 180 kilometara sa svojom baterijom od 20 kWh. A budući da je izrađen prema japanskim pravilima "kei" mikroautomobila koja diktiraju vanjske dimenzije, mali je, a također i prilično ružan jer ima ravne stranice kako bi se povećao unutarnji prostor.
No iako te osobine možda neće funkcionirati u nekim zemljama, upravo su one razlog zašto se Sakura pokazala toliko popularnom u Japanu. Savršen je za japanske uske ceste i prenapučene gradove, a mnogi ih vlasnici kupuju kao drugi automobil za obavljanje poslova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....