Čak i kada nije prekriven snijegom i ledom, asfalt zimi može biti itekako sklizak. Kombinacija puno vlage u zraku, magle, masnih naslaga i niske temperature na kolniku mogu stvoriti tanki, prozirni i vrlo skliski sloj koji se zove crni led. Crni je možda i opasniji od pravog leda s obzirom na to da ga puno vozača ne očekuje niti uočava na vrijeme i da može opstati i na višim temperaturama. Ostale nedaće koje vrebaju na cestama zimi su dobro poznate i lako prepoznatljive – mraz, inje, kiša koja se ledi u dodiru s tlom, snijeg, led... Sve to drastično smanjuje trenje između gume i podloge pa vožnji zimi pristupajte s posebnim oprezom. Najvažnije je komande koristiti nježno i s puno osjećaja. Zbog toga je preporuka da vozite u udobnoj i lakoj obući umjesto tvrde i krute zimske obuće ili teških čizama u kojima se gubi svaki osjećaj za pedale.
Kada je podloga skliska osnovno pravilo vožnje je – polako je brzo. Pokušate li krenuti brzo s previše gasa ili grubo spajajući spojku nećete postići ništa osim proklizavanja kotača. No ako krenete nježno, polako otpuštajući spojku i minimalno stišćući papučicu gasa postići ćete puno bolji učinak i brže pokrenuti automobil s mjesta. Na snijegu i ledu podloga je toliko skliska da je gotovo nemoguće izbjeći proklizavanje kotača. Malo proklizavanja na tako skliskim podlogama ne šteti, u nekim slučajevima čak i pomaže zbog čega većina automobila nudi mogućnost isključivanja ESP-a, no cilj je što prije uhvatiti kontakt s podlogom. Ako i dođe do proklizavanja prilikom kretanja zadržite gas na što nižem broju okretaja dok gume ne uhvate. Zimske gume tu uvelike pomažu s obzirom na to da kemijski sastav gazne površine osigurava elastičnost na niskim temperaturama, a lamelice grabe snijeg.
Automobili sa stražnjim pogonom lakše kreću u takvim uvjetima od automobila s prednjim pogonom, no prednjepogonaši mogu zakretati pogonske kotače što može itekako biti od pomoći ako primjerice zaglibite u snijegu. Pogon na sva četiri kotača je u takvim uvjetima superioran, no vozači takvih automobila ohrabreni dobrim performansama prilikom starta često bespotrebno jure kada je sklisko zaboravaljući da 4x4 pogon ne pomaže prilikom kočenja. Kočenje na skliskom je naime veći problem nego kretanje. Automobili s ABS-om imaju mogućnost upravljanja prilikom kočenja, no na utabanom i dubokom snijegu čak imaju i duži put zaustavljanja od automobila bez ABS-a, čiji se blokirani kotači ukopavaju i zbog toga ranije zaustavljaju automobil. U svakom slučaju, važno je da na skliskom asfaltu držite veći sigurnosni razmak od uobičajenog te počnete kočiti na vrijeme.
U zavoju ponašanje automobila uvelike ovisi o konstrukciji pogona, odnosno vašem baratanju papučicom gasa. Što se tiče upravljača, nježnost je i tu ključna. U zavoj ulazite oprezno, postupno zakrećite upravljač i osluškujte reakcije automobila. Prilikom ulaska u zavoj nemojte davati gas, a ako kočite, radite to s mjerom. Ako automobil ipak nastavlja ravno umjesto da skreće, probajte što više rasteretiti prednje kotače tako što ćete pustiti kočnicu i pritisnuti kvačilo. U drugoj fazi prolaska zavoja, fazi ubrzavanja, budite vrlo nježni. Ako pretjerate s gasom automobili s prednjim pogonom klizat će prednjim dijelom prema vanjskom rubu zavoja šireći putanju, dok će automobili sa stražnjim pogonom kliziti stražnjim dijelom okrećući se prema unutarnjoj strani zavoja zatvarajući putanju. Prva pomoć je u oba slučaja pritiskanje kvačila čime ćete trenutno rastereti pogonske kotače vučne sile. Također, je važno tada ne paničariti već upravljač nježno i postupno zakrenuti u smjeru u kojem želite ići.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....