Tijekom godina, hot-hatchevi su se razvili u ekstremno brze jurilice s neizmjernom snagom i mnoštvom tehnologije orijentirane na performanse, zadržujući pritom praktičnost u odnosu na druge sportske automobile.
Do jučer se na vrhu segmenta nalazio Mercedes A45 S AMG, no premijerom Audija RS3 Sportbacka ta pozicija dovedena je u pitanje. S izlaskom BMW-a iz igre, bitka između Audija i AMG-a se zakuhava, kako u pogledu performansi, tako i u pogledu luksuza i tehnologije. To je dovelo da su njihove mogućnosti, ali i cijene, bliže grand tourerima i sportskim automobilima.
Novog Sportbacka pokreće turbopunjeni 2,5-litreni petak koji proizvodi 400 KS i 500 Nm okretnog momenta. Za sprint do stotke Audi navodi kako mu je potrebno 3.8 sekunde, na putu do opcionalne maksimalne brzine od 290 km/h. Snaga se na sva četiri kotača prenosi putem sedamstupanjskog S-tronic automatika s dvostrukom spojkom, a tu je i RS Torque Splitter značajka koja ga čini pouzdanijim u zavojima od izlaznog modela.
S druge strane, A45 S AMG koristi duplo-turbopunjenog 2,0-litrenog četverocilindraša koji proizvodi 421 KS i 500 Nm koji se na sva četiri kotača prenose putem 8-stupanjskog AMG Speedshift automatika s dvostrukom spojkom. Do stotke mu je potrebno 3,9 sekunde, na putu do maksimalne brzine od 270 km/h. I A45 ima sustav vektoriranja okretnog momenta AMG Torque Control.
To znači da je A45 S AMG zahvaljujući svojih dva turbopunjača i dalje najsnažniji hot-hatch s 21 KS više od Audija, dok oba automobila proizvode istu vrijednost okretnog momenta. Nadalje, oba koriste mjenjače s dvostrukom spojkom i sustav pogona na sva četiri kotača s vektoriranjem okretnog momenta.
Ipak, s manjom snagom, Audi je u hvatanju stotke za 0,1 sekundu brži od A45 S AMG-a, a i također ima veću maksimalnu brzinu za 20 km/h, iako s opcijskim RS Dynamic paketom. Oba automobila izgledaju dosta agresivno sa širokim blatobranima i velikim rešetkama i usisnicima. Audi vjerojatno izgleda agresivnije, no A45 S AMG ima istaknutije zračne komponente, uključujući impresivan krovni spojler aerodinamičkog paketa.
Iznutra, oba automobila opremljeni su visokom tehnologijom koja je orijentirana na performanse. Riječ je o potpuno digitalnim kokpitima sportskog oblika presvučenih u Alcantaru s naglascima jarkih boja. A3 usvaja Audijev najnoviji jezik dizajna, s odvojenim blokovima na nadzornoj ploči. S druge strane, A45 S AMG koristi dva zaslona na vertikalnom rasporedu, što možda izgleda još više futuristički.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....