VELIKI PREGLED

JEDNA JE BOJA VEĆ DUGO DALEKO NAJPOPULARNIJA U SVIJETU U Europi i dalje siva i crna omiljene, no bež i smeđa doživljavaju renesansu

 
 Roger Bamber / Alamy / Profimedia

Kupci u cijelom svijetu i dalje najčešće odabiru bijelu boju automobila, no Europljani će nerijetko "posegnuti" i za sivim, plavim, a u zadnje vrijeme i za autom bež boje, glavni su rezultati BASF-ova izvještaja o bojama za završne automobilske premaze za 2019. godinu, javlja Hina.

BASF-ov izvještaj o bojama za završne automobilske premaze predstavlja, inače, analizu podataka BASF-ova Sektora premaza koja se temelji na globalnoj proizvodnji automobila i primjeni boja za osobna vozila u 2019. godini.

BASF-ova analiza tako pokazuje da je oko 39 posto svih automobila lani proizvedenih u svijetu bilo bijele boje. No iza te brojke krije se zanimljiv pomak: iako je bijela najpopularnija boja u svakoj regiji, postoje bitne razlike u regionalnoj distribuciji - dok je u regiji Azija i Pacifik gotovo svaki drugi lani proizvedeni automobil automobil bio bijel, u Sjevernoj Americi i regiji EMEA (kojoj pripada i Europa) to je bio tek svaki treći.

Sljedeće po popularnosti ostale su akromatske boje – crna, siva i srebrna. One zajedno pokrivaju također 39 posto svih automobila koji su sišli s tekuće vrpce u 2019. godini. Nadalje, u 2019. godini 22 posto svih novih vozila u svijetu bilo je obojeno kromatskim bojama. Oko 9 posto svih vozila bilo je plavo, a sedam posto crveno.

, Image: 298712123, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: MARIUSZ PRUSACZYK / Alamy / Alamy / Profimedia
MARIUSZ PRUSACZYK / Alamy / Alamy / Profimedia

Subkompaktna i ostala mala vozila češće su živih boja. Osim plave i crvene, počinju se pojavljivati smeđa i bež, osobito u Europi, Srednjem istoku i Africi (EMEA).

S udjelom od 77 posto akromatske boje još uvijek dominiraju na ulicama u regiji EMEA, iako se udio automobila bijele boje, koja je još uvijek sveukupno najpopularnija boja, neznatno smanjio. Dok se popularnost srebrne također smanjuje, siva nastavlja put prema uspjehu, s udjelom na tržištu od 20 posto. Kromatski segment neznatno raste tako da je gotovo svaki četvrti automobil u Europi bio obojen kromatskom bojom. Unutar tog segmenta plava je još uvijek na čelu, s udjelom od 11 posto, a s oko 160 različitih nijansi prednjači i u raznolikosti. S udjelom od dva posto prvi se put ističe bež boja.

Većina vozila u regiji Azija i Pacifik akromatske je boje, one i dalje imaju udio od 77 posto. Gotovo svaki drugi automobil i dalje je bijel, s udjelom od 49 posto, što je najveći udio u svim regijama.

, Image: 425740842, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Sergey Tikhomirov / Alamy / Alamy / Profimedia
Sergey Tikhomirov / Alamy / Alamy / Profimedia

"Plavo i bijelo odražavaju sliku čistog, jednostavnog i održivog dizajna“, istaknula je Chiharu Matsuhara, šefica dizajna za Aziju i Pacifik Chiharu Matsuhara. "Siva ima važnu ulogu kod električnih vozila, s jedinstvenim efektima kao što su neprozirne i svilenkaste boje, koje naglašavaju futurističku sliku novih tehnologija utemeljenih na internetu, uključujući automobile za zajedničko korištenje i autonomne automobile. Novi električni automobili u automobilsku industriju unose nove vrijednosti i dizajn boja", navela je Matsuhara.

Bijela je i dalje omiljena boja među južnoameričkim potrošačima, zauzimajući tržišni udio od 39 posto. Taj trend traje već godinama. Među kromatskim bojama crvena i dalje osvaja srca Južnoamerikanaca, s tržišnim udjelom od osam posto, a slijede je plava i bež.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:29