Prije godinu dana najavili ste prvi bolid na stazi već 2014. No, izgradnja motodroma još nije ni počela...
- Naš partner u projektu, tvrtka Eksedra, još nije otkupila sva potrebna zemljišta. Dosad je, doduše, otkupljeno 814 parcela, odnosno 95 posto, ali radovi još stoje, jer preostalih petnaestak vlasnika traži nerealan novac. Zemljišta su otkupljivana po cijeni od 7 eura po kvadratu, a pohlepni pojedinci sad traže i 200...
Kakva je točno uloga Eksedre u cijelom projektu?
- Općina Bistra ne ulaže vlastiti novac u otkup, nego to čini Ekseda. Prema ugovoru smo dužni izraditi prostorni plan i pripremiti komunalnu infrastrukturu, a zauzvrat dobivamo 10 posto vlasništva nad otkupljenim parcelama. Tvrtka Eksedra je slično pokušala i u okolici Samobora, ali je odustala od projekta upravo zbog problema s otkupom zemljišta.
Kako planirate rješiti problem s otkupom zemljišta?
- Početkom ožujka održali smo sastanak s Radimirom Čačićem, prvim potpredsjednikom Vlade, koji je prepoznao važnost projekta i odlučio pomoći. Plan je da staza u Bistri dobije status projekta od posebnog državnog interesa, čime bi se omogućilo izvlaštenje vlasnika zemljišta koji ne pristanju na dogovor.
Doživljavate li vi izgradnju staze projektom od posebnog državnog interesa?
- Da. Riječ je o ozbiljnoj investiciji, vrijednoj čak 250 milijuna eura. Ne treba uopće govoriti što to znači za turističku promociju Hrvatske, ali i u gospodarskom smislu, jer će posao na stazi naći više od 1500 ljudi. A i sama izgradnja, za koju se procjenjuje da će trajati dvije godine, zaposlit će krizom teško pogođenu građevinsku operativu u Hrvatskoj.
Tko su, zapravo, ulagači?
- Ne znam. Imena su poznata Zrinku Gregureku, predsjedniku Hrvatskog auto i karting saveza te ujedno najvećem lobistu kad je u pitanju staza u Bistri, koji je također bio na spomenutom sastanku u Vladi. Važno je naglasiti da ulagači žele otkupiti cijeli projekt izgradnje staze, a ne samo zemljište...
Znači, staza će se sigurno graditi?
- Da. Predaleko smo otišli da bismo razmišljali o odustajanju. Samo za otkup zemljišta i izradu projekta u uredu Hermanna Tilkea uloženo je oko 10 milijuna eura.
Hoće li staza opravdati ulaganje od 250 milijuna eura?
- Hoće, pokazuje to studija isplativosti. Ona uključuje stazu, dobijanje utrka prvenstva WTCC i GP2, kao i prateće objekte poput hotela, kongresnog centra, karting staze... Teško je već sada govoriti o brojkama, ali sigurno je da će od ulaznica i najma prostora budući vlasnik brzo vratiti uloženo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....