STUDIJA IZ SAD

Istraživanje pokazalo: Tijekom velikih motociklističkih skupova donacije organa u porastu

Insurance Institute for Highway Safety primjećuje da muškarci voze više kilometara i vjerojatnije je da će voziti opasno

Bikeri u SAD

 Alamy/Profimedia

Tijekom sedam najvećih i najmasovinijih motociklističkih događaja u SAD-u, bilježi se primjetan porast donacija organa. Analiza trendova transplantacije organa u Sjedinjenim Državama pokazala je da se donacije organa značajno povećavaju u vrijeme i na mjestu velikih moto skupova.

Provedena od strane Opće bolnice Massachusetts u suradnji s više sveučilišta, studija je analizirala podatke iz Znanstvenog registra primatelja transplantata za darivatelje u dobi od 16 i više godina koji su umrli u prometnim nesrećama od ožujka 2005. do rujna 2021., za skupinu od 10.798 darivatelja i 35.329 primateljima.

image

Bikeri u SAD

Alamy/Profimedia

Uspoređivali su stope donacija i transplantacija iz vremena i mjesta održavanja sedam najvećih nacionalnih motociklističkih skupova kako bi kontrolirali podatke, koji su potjecali iz istih područja tijekom četiri tjedna prije i nakon skupova, kao i područja bez motociklističkih skupova.

Analiza ovih podataka pokazala je da su veliki motociklistički skupovi u korelaciji s povećanjem od 21 posto u broju donatora organa i 26 posto u broju primatelja transplantata tijekom dana održavanja skupova, u odnosu na kontrolna razdoblja. U studiji se navodi da su ti skupovi, kao što je skup u Sturgisu, "povezani s povećanim morbiditetom i smrtnošću", što implicira da sudionici uzrokuju značajan skok u prometnim nesrećama sa smrtnim ishodom.

Međutim, suprotno stereotipima o demografiji motociklista, podaci pokazuju da je demografija donatora i primatelja organa bila "slična" tijekom skupova kao i kad se oni nisu održavali. Istraživači su naglasili da bi "sigurnosne mjere za smanjenje morbiditeta i mortaliteta tijekom motociklističkih skupova trebale biti prioritet".

Studija je također ponudila uvid u demografiju donora organa poginulih u prometnim nesrećama, od kojih su 70,9 posto bili muškarci, s prosječnom dobi od 32,5 godina. Iako sažetak studije nije ponudio objašnjenje za to, Insurance Institute for Highway Safety primjećuje da muškarci voze više kilometara i vjerojatnije je da će voziti opasno – bez sigurnosnih pojaseva, u pijanom stanju ili nedozvoljenim brzinama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:14